مطالعات امنیت اجتماعی، جلد ۱۳۹۷، شماره ۵۴، صفحات ۱۲۳-۱۶۳

عنوان فارسی رسانه های اجتماعی و امنیت عمومی
چکیده فارسی مقاله رسانه های اجتماعی به عنوان یک رویکرد جدید نقش بسیار مهمی در سازمانها به ویژه در سازمان های اطلاعاتی و امنیتی به منظور بهره مندی از آنها در راستای تأمین امنیت ایفا می کنند. بنابراین پژوهش حاضر با هدف شناخت بهره مندی از رسانه های اجتماعی در ارتقای امنیت عمومی انجام شده است. این پژوهش به‌روش توصیفی-همبستگی انجام شده است. جامعه آماری شامل 260نفر از کارشناسان فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه تشکیل شده که تعداد152 نفر به‌عنوان حجم نمونه به روش نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شد.ابزار گردآوری داده ها،پرسش نامه محقق ساخته می باشد. یافته های این پژوهش نشان می دهد که ارتباطات دوسویه کنشگران رسانه های اجتماعی( به طور ویژه پلیس و کاربران) متغیر تأثیرگذار دیگری در ارتقاء امنیت عمومی می‌باشد و هم‌چنین مشارکت های اجتماعی در رسانه های اجتماعی در قالب ایجاد فضای گفتمانی برای بیان دیدگاه ها و ایجاد فضای همکاری علمی بین پلیس و کاربران و امکان مشارکت همگانی مولفه های مهمی در ارتقاء امنیت عمومی می باشند. و تسهیم اطلاعات در رسانه های مزبور اعم از انتشار اطلاعات با هزینه کم و به موقع، به اشتراک گذاری داده ها و اطلاعات در حوزه های عمومی مرتبط با امنیت، به اشتراک گذاری تصاویر، اخبار و بولتن های خبری ، انتشار اطلاعات به صورت برابر در رابطه با قومیت ها و انتشار حوادث و رویدادهای مهم استانی در رسانه های اجتماعی به منظور اطلاع رسانی سریع به پلیس در راستای تامین و ارتقاء امنیت عمومی صورت می گیرد.از سوی دیگر نبود محدودیت های زمانی و مکانی در بهره مندی رسانه های اجتماعی متغیر تاثیر گذار دیگری در ارتقاء امنیت عمومی می باشد .
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Social media and public safety
چکیده انگلیسی مقاله Social media, as a new approach, plays a very important role in organizations, especially in intelligence and security agencies, in order to benefit them from providing security. Therefore, the present study aimed to identify the benefits of social media in promoting public safety. This research was conducted using descriptive-correlation method. The statistical population consisted of 260 experts from Kermanshah Police Command Officer. A sample of 152 individuals was selected through simple random sampling. A data collection tool was a researcher-made questionnaire. The findings of this study indicate that the two-way communication of social media actors (in particular, police and users) is another influential factor in promoting public safety as well as social partnerships in social media in the form of creating discursive space for expressing views and creating The space for scientific collaboration between police and users and the possibility of public participation are important components in promoting public safety. And sharing information in the media, including the dissemination of information at a low and timely cost, sharing data and information in public areas related to security, sharing images, news and news bulletins, disseminating information equally in Relation to ethnicity and the dissemination of events and important provincial events in the social media to inform the police promptly in the direction of the provision and promotion of public safety. On the other hand, there is no time and place constraints on the use of social media as a result of the impact of Another transition is to promote public safety
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله اصحاب حبیب زاده |



نشانی اینترنتی http://sss.jrl.police.ir/article_19026_5293f2db49d23d2ff0b00e5ceb5f59da.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1116/article-1116-1641967.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات