|
مدیریت بر آموزش انتظامی، جلد ۱۳۸۹، شماره ۱۲، صفحات ۷۳-۹۲
|
|
|
عنوان فارسی |
آسیب شناسی به کارگیری یادگیری کنشی در سازمان آموزههای برای سازمان پلیس کشور |
|
چکیده فارسی مقاله |
در عصر حاضر، بستر عمل سازمانها متحول گردیده است و به زعم بسیاری از اندیشمندان، در نوعی فرایندهای کاری پیچیده و غیرقابل پیشبینی فعالیت میکنند. در این بستر منبع کلیدی و ارزشمند حصول موفقیت، کسب، خلق و استفاده مؤثر دانش است. آنچه در این زمان میتواند روند حرکت سازمانها جهت کسب موفقیت را تسهیل نماید، مکانیزم یادگیری و تکامل بهسوی سازمانهای یادگیرنده است. این امر معمولاً در دستور کار بسیاری از سازمانها قرار دارد. اما شرایط کنونی، عمدتاً فرصت زمانی کمتری برای یادگیری در اختیار میگذارد. بر این اساس، سازمانها نیازمند رویکردی نوین برای آموزش هستند که امکان همزمان آموزش و عمل را فراهم آورد. رویکرد «یادگیری کنشی» به عنوان یکی از رویکردهای مهم یادگیری سازمانی این مهم را محقق میسازد. این مقاله با استفاده از روش جمعآوری اطلاعات کتابخانهای، درصدد است با معرفی مفهوم، ماهیت و فرایند پروژههای یادگیری کنشی، با آسیبشناسی آن نسبت به آگاهی بخشی و تغییر نگرش مدیران آموزشی سازمان پلیس کشور مسیر حرکت سازمان در فرایند های آموزشی را تسهیل نماید. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
یادگیری کنشی، سازمان یادگیرنده، آسیب شناسی، سازمان پلیس، |
|
عنوان انگلیسی |
Pathology of implementing action learning in organization: Lessons learned for society’s Police organization |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
In contemporary era, the context of organizational practice has been transformed and in many scholars point of view they are working in very complicated and unpredictable processes. In this context, the critical factor of advancement is the attainment, creation and the effective use of knowledge. The thing that facilitates the process of attaining this development is the mechanism of learning and evolution toward learning organization. Many organizations put it in their agenda. But, the organization does not have the requisite time to allocate to this process. Hence, organizations need new educational approach that allows education and practice simultaneously. Action learning approach can help to achieve it. this article ,by means of library method for gathering data, discuss the concept, process and pathology of action learning approach in order to provide information, to change managers’ attitude in educational department of police organization, and to facilitate educational processes. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
Learning organization, Pathology, police organization |
|
نویسندگان مقاله |
مهدی خیراندیش |
محمد جواد کاملی |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://mape.jrl.police.ir/article_12934_73af3d0c52671052a1b0eee6c63dbe05.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|