مدیریت بر آموزش انتظامی، جلد ۱۳۸۹، شماره ۱۲، صفحات ۳۷-۷۲

عنوان فارسی رابطه تدابیر چهارگانه فرمانده ناجا با رفتار سازمانی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی
چکیده فارسی مقاله رفتار سازمانی برآیند اجرای آموزش‌های سازمانی و عوامل دیگری می‌باشد که با هدف‌گذاری معین در طول دوره و پس از آن حاصل می‌گردد. دانشگاه علوم انتظامی تنها مرکز آموزش عالی در نیروی انتظامی است که مسئولیت آموزش افسران را بر عهده دارد. سردار سرتیپ پاسدار دکتر اسماعیل احمدی مقدم در سال 84 در جلسه معارفه فرمانده وقت دانشگاه چهار تدبیر مؤثر در رفتار دانشجویان شامل: انضباط، تربیت دینی، آمادگی جسمانی و آموزش های علمی را ابلاغ و اجرایی نمودن آنها را از دانشگاه خواستار شد. هدف از انجام این تحقیق بررسی رابطه تدابیر چهارگانه فرماندهی محترم ناجا با رفتار سازمانی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی می‌باشد. پژوهش از نوع کاربردی و به روش همبستگی می‌باشد. برای انجام تحقیق، جامعه‌ای از تعداد 2024 نفر متشکل از 1724 نفر دانشجوی پسر و 300 نفر دانشجوی دختر انتخاب که نمونه آماری به تعداد 330 نفر شامل 220 نفر دانشجوی پسر و 110 نفر دانشجوی دختر با استفاده از جدول مورگان به صورت تصادفی و طبقه‌ای انتخاب گردیده اند. گردآوری اطلاعات از نمونه آماری با انجام مصاحبه، مشاهده و مطالعات کتابخانه‌ای و با تنظیم پرسشنامه رفتار سازمانی و تدابیر چهارگانه پس از تنظیم پیش آزمون و حذف سؤال‌های تأیید نشده و تأیید مشاور انجام شده است. روایی تحقیق با کسب نظر از اساتید و فرماندهان و دانشجویان و تأیید نهایی استاد مشاور و راهنما و پایایی تحقیق با استفاده از آنها و نتیجه 90 درصد تأیید محاسبه همبستگی با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و تعیین تفاوت رابطه دانشجویان دختر و پسر از آزمون T بهره‌گیری شده است. نتایج حاصله مبین آن است که تدابیر چهارگانه ابلاغی با رفتار سازمانی دانشجویان با اطمینان 95 درصد و سطح خطای 5 درصد رابطه معنادار و مستقلی وجود دارد و تأثیر تدابیر فوق بین دانشجویان پسر و دختر تفاوتی ندارد. بنابراین دانشگاه علوم انتظامی می تواند با تأکید بر موضوعات چهارگانه، دانشجویان مصوب را در راستای کسب رفتار سازمانی مورد انتظار در ناجا تعلیم و تربیت نماید.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Relationship between NAJA Commander's Fourfold Measures and Organizational Behavior of Police University Cadets
چکیده انگلیسی مقاله Organizational behavior results from offering of organizational training and other factors, shaping through specific goal-setting during and after the course. Police University is the only higher education center in the area of law enforcement, charged with the responsibility for training officers. In the session held with the aim of introducing the then commander of the University in 2005, Brigadier General Dr. EsmaeilAhmadimoghaddam mentioned four measures affecting students' behavior: discipline, religious training, physical fitness, and scientific training, demanding the University to take them. This study aims at investigating the relationship between the fourfold measures of the honorable Commander of NAJA and the organizational behavior of Police University cadets. The study is of applied nature, conducted with correlation method. In order to do the study, a population composed of 2024 subjects, including 1724 male and 300 female students was selected, and a statistical sample comprising 330 subjects, divided into 220 male and 110 female cadets was randomly selected in a stratified sampling, using Moregan's Table. Data were gathered from the sample selected using interviews, observation, library research and through developing a questionnaire for organizational behavior and fourfold measures upon administering of a pre-test and crossing out unconfirmed items and advisor's approval. Item validity was achieved via seeking opinions of lecturers, commanders, and students and final approval of the advisor, and item reliability was attained using them as well as the 90%-confirmation result of computing correlation by means of Pearson's correlation coefficient, and the difference between male and female students was determined using T-test. Results obtained suggest that there is a significant, independent relationship between the abovementioned four measures and organizational behavior of the students with a 95-percent reliability and 5-percent level of error; and there is no difference between the impact of these measures on male students and that of the measures on female students. Emphasizing the fourfold issues, Police University can therefore train cadets approved in acquiring the organizational behavior expected by NAJA.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله حسین دهکی |


سعید شکری‏پور |


سعید شکری‏پور |


سعید شکری‏پور |



نشانی اینترنتی http://mape.jrl.police.ir/article_12933_e7abf13de4318f25ef9459c5b7448111.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1068/article-1068-1641910.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات