|
مدیریت بر آموزش انتظامی، جلد ۱۳۹۱، شماره ۱۷، صفحات ۱۹-۳۴
|
|
|
عنوان فارسی |
شبیه سازهای آموزشی و نقش آن در آموزش نیروهای انتظامی |
|
چکیده فارسی مقاله |
همانند سایر شیوههای آموزشی کلاسهای حضوری دارای محدودیتهای میباشد. حرکت از آموزش سنتی به سمت یادگیری موقعیتی شرایط جدیدی را برای آموزش واقعی فراهم کرده است (لانس، 2006). این دیدگاه که شیوههای سنتی دارای محدودیت در استفاده از تجارب واقعی هستند، ما را به سمت شبیهسازیهای آموزشی سوق میدهد. با توجه به افزایش پیچیدگیهای سیستمهای جدید، آموزش نیروی انسانی برای بهینهسازی استفاده از ظرفیتهای موجود نیز دشوارتر خواهد بود. نیروهای انتظامی هزینه زیادی برای تمرین سربازان در شرایط طبیعی میکنند. اما شاید بهترین تمرین برای آشنایی و آماده سازی یک سرباز، استفاده از شبیه ساز محیط جنگی باشد. با توجه به رویکرد، آموزش نیروی انتظامی امکان تجربه واقعی این شغل را فراهم کرده است. ایفای نقش فرماندهی پلیس در شهرها در خط مقدم جرم و جنایت، تماسهای اضطراری، گشتزنیهای شبانهروزی در سطح شهر، در جهت حفظ امنیت و آسایش عموم از مهمترین اهداف شبیه سازی انتظامی است. هدف از این تحقیق آشنایی با شبیه سازها به عنوان سیستمی جدید در عرصه آموزش میباشد. این هدف از چند جهت قابل بررسی است. اول اینکه با تغییرات سریع صنعت و تجهیزات صنعتی، احتیاج به روالهای پیوسته آموزش و ارتقاء منابع انسانی وجود دارد تا این نیروها همواره بتوانند همراه با تغییرات سیستمی توانمندیهای خود را ارتقاء دهند. از سوی دیگر با افزایش پیچیدگیهای سیستم، پیچیدگیهای آموزش نیز افزایش مییابد به این معنا که در چنین سیستمهایی اکتفا به روشهای سنتی کافی نبوده و نیازمند ابزارهای جدید آموزش و فناوریهای جدید آموزشی هستیم. سؤال اصلی این تحقیق این است که نقش شبیهسازها در فرایند آموزش چیست؟ و آیا میتوان شبیه سازی آموزشی را به عنوان یک راه حل پیشنهاد داد؟ |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
Educational Simulators and its Role in Police Training |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Moving fromtraditional instruction to the learning situation has created new conditions for actual training (Lance, 2006). The traditional view that are strict on the use of real experience, leads us into the educational simulation.Due to the increasing complexity of new systems, training of human resources to optimize the use of existing capacity is more difficult. Police in standard conditions are expensive to train soldiers.But, perhaps the best training and preparation for the introduction of a soldier andeducational setting is simulator. The role of the police in the city at the forefront of crime, emergency call, day and nightpatrolsin the city, inorder tomaintainpublic peace and securityisthemost importantforcesfor simulation purposes. Education is facing with the increasingcomplexity of instructional systems.It means thatinsuch a system, it is notsufficient torely onthetraditional methodsand then new technologiesrequirenew instructional tools.The mainquestionof thisresearchis that what role can have the simulators in educational processes? Also, can the simulated instructing be a solution? |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
حمیدرضا مقامی |
محمدرضا نیلی |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://mape.jrl.police.ir/article_12947_abe216d3b8b92f36961fd01cdac58720.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1068/article-1068-1641899.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|