|
مدیریت بر آموزش انتظامی، جلد ۱۳۹۱، شماره ۲۰، صفحات ۹۱-۱۰۳
|
|
|
عنوان فارسی |
آموزش اینترنتی یا آموزش پنهان |
|
چکیده فارسی مقاله |
بیشتر مطالبی که نظامهای آموزشی میآموزند، برنامهریزی شده و آشکارند، اما مطالبی نیز وجود دارند که آشکار و صریح نبوده و پنهان و غیربرنامهریزی شده هستند. شواهد این دوگانگی را میتوان در برنامه درسی پنهان یافت که جعبه سیاه آموزشی نامیده می شود. از طرفی، با توجه به ماهیت تکنولوژی آموزشی میتوان گفت که یکی از اهداف تکنولوژی آموزشی میتواند پیش بینی و کمک به توسعهی برنامهی درسی پنهان میباشد. این مقاله حاصل کنکاشی ذهنی است که با توجه برخوردهای مربوط به پیشرفت بدون وقفه تکنولوژی و ارتباط آن با چگونگی به وجود آوردن رفتارهای اجتماعی صورت گرفته است. در این راستا که تکنولوژی با سرعتی بسیار فزاینده رو به پیشرفت است و جایی را برای به وجود آمدن رفتارها و نرمهای اجتماعی باقی نمیگذارد چه باید کرد؟ برخورد مدرسه و دانشگاه در این فرایند چه خواهد بود؟ تکنولوژی آموزشی در ارتباط با برنامه درسی پنهان که مبنای بسیار مهمی در فرایند رفتارهای اجتماعی دارد چه نقشی خواهد داشت؟ و سرانجام اینکه آیا میتوان از طریق تکنولوژی آموزشی و عملکرد آن یعنی بوجود آوردن تفکر تحلیلی موجب پدید آوردن گرایش عمیق به سمت رفتارهای پسندیده شد؟ این مقاله سعی در بازتاب این مهم دارد که «انسان باید خالق تکنولوژی باشد و نه تکنولوژی خالق او.» |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
تکنولوژی، برنامه ریزی درسی پنهان، تکنولوژی آموزشی، اینترنت، |
|
عنوان انگلیسی |
Online education or hidden curriculum |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
This article is a reflection of the rapid advancements in technology and its relationship with the engendering of social behavior. What can be done about the fact that technology is progressing rapidly and leaves little room for creating social norms and behaviors? More importantly, what is the role of school and university in this process? What role can educational technology play through its hidden curriculum, - one that plays an important role in the developing of Social norms? Finally, can one create incentives for acceptable behaviors through educational technology and its core objective of analytic thinking? This article is an attempt to reiterate the fact that humans must be creators of Technology and not created by it. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
Technology, hidden curriculum, educational technology |
|
نویسندگان مقاله |
داریوش نوروزی |
راضیه درویش |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://mape.jrl.police.ir/article_12964_845eb2fab3901ffb46ba8b0fad1792e6.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1068/article-1068-1641885.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|