مدیریت بر آموزش انتظامی، جلد ۱۳۹۱، شماره ۲۰، صفحات ۱-۲۰

عنوان فارسی مدیریت دانش و پلیس دانش محور
چکیده فارسی مقاله ویژگی‌های سازمان‌های دانش محور و دستیابی به یک تصویر جامع نسبت به رویکرد جدید مدیریت دولتی به سوی مدیریت دانش، گام اول حرکت به سوی طراحی یک پلیس «دانش محور» تلقی می‌شود. افزایش روند جهانی شدن، تحولات فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی اعم از گسترش جوامع شبکه‌ای، رسانه‌های جدید و نوآوری‌های آموزشی، ضرورت بازبینی شیوه‌های مدیریت اطلاعات و دانش بیش از پیش احساس می‌شود. دانشگاه‌ها نقش عمده‌ای در تجارت دانش دارند و اساسی برای بهره‌گیری از اقدامات و راه حل‌های مبتنی بر مدیریت دانش محسوب می‌گردند. در تحلیل ساختار مأموریت دانشگاه‌ها، اهداف خرد و کلان آن مبتنی بر مدیریت دانش بوده و در برگیرنده کشف، کسب یا تولید و نوآوری می‌باشد. در دانشگاه‌ها انتقال دانش از طریق تدریس صورت می‌گیرد که مدیریت دانش در آن می‌تواند به شکل کاربرد دانش در مسائل انسانی به صورت ارائه خدمات عمومی و یا تداوم یافتن دانش در مراکز علمی باشد. دانشگاه علوم انتظامی به عنوان یک مؤسسه آموزش عالی، انتقال دهنده دانش نوین در حوزه پلیس است و سازمان پلیس به عنوان نهادی که حافظ جان و مال مردم است دارای وظایف و مسئولیت‌های متعددی است که تحقق هرکدام از آنها نیازمند به اخذ تصمیمات واقع گرایانه است. که این امر تنها از طریق مدیریت دانش و اطلاعات تحقق پذیر است. مدیریت دانش با ساده سازی و اصلاح فرآیند مشارکت، توزیع، ابداع یا آفرینش، گردآوری و درک دانش می تواند به تصمیمات نوآورانه در سازمان پلیس کمک کند و آن را به یک سازمان دانش محور، نوآور و به روز تبدیل نماید. با استفاده از روش کتابخانه‌ای به بررسی مفهوم مدیریت دانش، مفاهیم، نظریه ها و محدودیت ها و رویکردهای پیش روی به آن پرداخته و جهت بهره مندی از مدیریت دانش در نیروی انتظامی پیشنهاداتی ارائه می نماید.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Knowledge Management and Knowledge-Based Policing
چکیده انگلیسی مقاله Realizing features of knowledge-based organizations and obtaining a comprehensive image of the new public administration approach to knowledge management can be considered as the first step towards designing a "knowledge-based policing". With the growth of globalization, developments in information and communications technologies, including the development of network communities, new media and educational innovations, it seems more crucial than ever before to revise the methods applied in information and knowledge management. Universities play a major role in trading knowledge and serve as a basis for making use of measures based on knowledge management. In the analysis of the structure of the university's mission, micro- and macro-level goals are based on knowledge management and include discovery, acquisition or production and innovation. In universities, teaching and knowledge transfer takes place through the application of knowledge management that can be knowledge of human affairs as a public service, and that can be sustained by the academic centers. The University of Police as a higher education institution undertakes to transfer state-of-the-art knowledge in the field of police and policing. As an institution that protects people's life and property, the police organization has numerous responsibilities, the fulfillment of which depends upon adopting realistic decisions. This is possible only through knowledge management. Knowledge management and reforms to simplify the process of participation, distribution, invention or creation, collection and acquisition of knowledge can help the police organization take innovative decisions and turn it into a knowledge-driven, innovative and up-to-date organization. Using a library research method, the researcher addresses the concept of knowledge management, as well as the concepts, theories, limitations, and approaches towards it. Then suggestions are made as to the application of knowledge management in the police force.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله یحیی مصطفایی |
دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمانشاه


نشانی اینترنتی http://mape.jrl.police.ir/article_12960_c27ad40e25a4b022851d97b27954d2e7.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1068/article-1068-1641881.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات