مدیریت بر آموزش انتظامی، جلد ۱۳۹۳، شماره ۲۶، صفحات ۱۰۷-۱۲۷

عنوان فارسی تاثیر انگیزه بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه پلیس
چکیده فارسی مقاله چکیده در وضعیت فضای دانشگاهی امروز و وظیفه‌ای که این نهاد در جهت پیشرفت تحصیلی دانشجویان بر عهده دارد، فراگیری ایجاد انگیزه در آنان نسبت به پیشرفت تحصیلی از جمله موضوعات بسیار مهمی است که هر دانشگاهی (خصوصاً دانشگاه پلیس) بایستی به آن توجه داشته باشد. لذا پژوهش حاضر به منظور بررسی و تبیین رابطه انگیزه با پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه پلیس ارائه گردیده است.جامعه آماری تحقیق شامل 250 نفر از دانشجویان دوره20 کارشناسی دانشگاه پلیس می باشد که روش نمونه گیری آن بصورت تصادفی و با استفاده از فرمول کوکران انجام گرفته است. روش پژوهش بصورت میدانی انجام شده که به منظور رسیدن به پاسخ سئوالات پرسشنامه نرم شده AMS بر روی دانشجویان به اجرا در آمده و نتایج حاصله از آن با استفاده از نرم افزار spss در دوسطح آمار توصیفی و روشهای آمار استنباطی (‌t تک گروهی)، تحلیل واریانس و همبستگی پیرسون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. برای ارزیابی پیشرفت تحصیلی دانشجویان از معدل واحدهای گذرانیده شده آنها استفاده شده است. نتایج این پژوهش نشان می دهد میزان انگیزه درونی دانشجویان دانشگاه پلیس برای تحصیل بالاست و رابطه مستقیمی بین انگیزه درونی و پیشرفت تحصیلی آنان وجود دارد. نتایج تحقیق حاضر نشان دهنده پایین بودن عدم انگیزه در انگیزش تحصیلی دانشجویان و رابطه منفی و معنادار بین آن و پیشرفت تحصیلی دانشجویان می باشد. همچنین نتایج پژوهش حاضر نشان می دهد که علیرغم بالا بودن اندازه سطوح تشکیل دهنده انگیزه بیرونی در دانشجویان، انگیزه بیرونی در پیشرفت تحصیلی آنان موثر نیست. نتایج تحقیق حاکیست که تفاوت معنی داری در سطوح انگیزشی تنظیم همانند سازی شده، تنظیم درونی و تنظیم بیرونی بین دانشجویان دانشگاه پلیس وجود دارد. این دانشجویان در سطوح انگیزشی خود نمرات بالا و در سطوح تعیین کننده نمرات کمتری کسب کرده اند. بنابراین می توان نتیجه گرفت که دانشجویان دانشگاه پلیس نسبت به تحصیل انگیخته تر هستند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی effect
چکیده انگلیسی مقاله Intoday's academicenvironment and the responsibilityof theagencytowards students’achievements, learning how to motivate them with regard to academic achievement is extremely important that should be considered. This study is thereforeto examineandexplain the relationship betweenmotivation andacademic achievement ofstudents Police University. The population of this study consistedof 250undergraduatestudents of20Course Police University, which was randomly taken using the Cochran Formula. This study experimentally conducted in order to achieve the answers on the AMS questioner, which was asked from the students. The results were analyzed by both descriptive statistics and analytical methods such as ANOVA, and Pearson correlation. Toevaluate theacademic progressofstudents, the averagegrades point of their passed coursesis used. The results show a high level of intrinsic motivation to study for university students, and a direct correlation between intrinsic motivation and their academic achievements. The results of this study indicate no lack of motivation in students, and a significant negative correlation with the students’achievements. In addition, the results indicate that despite high levels of constituents measured in student motivation, extrinsic motivation is not effective in their academic progress. Research suggests a significant differences in motivational levels replication set, the internal and external set, among the students of Police University. The students gained high scores in their motivational levels, and low scores in determining levels. So it can be concluded that the students of Police University are more motivated to study.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محسن غلامی رزینی |



نشانی اینترنتی http://mape.jrl.police.ir/article_13002_aa98f8f4d1da0536940257acc3d97c51.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1068/article-1068-1641848.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات