|
مدیریت بر آموزش انتظامی، جلد ۱۳۹۳، شماره ۲۶، صفحات ۲۱-۳۵
|
|
|
عنوان فارسی |
مدیریت کیفیت جامع در آموزش |
|
چکیده فارسی مقاله |
چکیده: بدون شک بحث کیفیت یک عامل اثرگذار درروند توسعه صنعت، بازرگانی و آموزش بوده و یکی از مهمترین عاملهای رقابت سازمان و موفقیت در بازارهای جهان میباشد. مدیریت کیفیت جامع (TQM) یک فلسفه مدیریتی است که با توجه به اهداف آن، باعث افزایش اثربخشی از منابع مادی و انسانی سازمان میگردد و روشی برای اداره یک سازمان است که اساس آن بر کیفیت و مشارکت همه اعضای سازمان استوار است و هدف آن نیل بر موفقیت درازمدت از طریق جلب رضایت مشتری و تأمین منافع همه افراد ذیالنفع است و تنها سازمانهایی در عرصه رقابت از موقعیت مناسبی برخوردار می-باشند که محور اصلی فعالیت خود را بر مبنای نیاز مشتریان و حداکثر کیفیت قرار دادهاند. مدیریت کیفیت جامع، به سازمان نگاه سیستمی دارد و مدارس را سیستمهای اجتماعی باز میداند که با روش سایبرنتیکی بهترین کارآئی را خواهند داشت. نظامهای آموزشی به عنوان شاخصترین وسیلۀ سرمایهگذاری نیروی انسانی در زمینه شکوفائی در جامعه نقش اصلی را بر عهده دارند. امروزه این نظامها سهم قابل توجهی در بودجه هر کشور را هزینه کرده و با توجه به اهمیت و تأثیر آن در تمامی ابعاد اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و غیره کشور ضروری است که در جهت بهبود کیفیت آن اقدامات اساسی صورت گرفته تا هم از هدر رفتن منابع مادی و مالی جلوگیری شود و هم با حداکثر کیفیت به دست آمده از آموزش بیشترین بازدهی در ابعاد اقتصادی، سیاسی و اجتماعی به وجود آید. اگرچه مدیریت کیفیت جامع در ابتدا برای اهداف صنعتی طراحی و تنظیم شده ولی امروزه در مقولۀ آموزش و پرورش و آموزش عالی هم وارد شده و الگویی برای آموزش کیفی و عوامل مؤثر در برخورداری از آن میتوان استفاده کرد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
TQM in TRAINING |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Undoubtedly, quality is effective agent in industry, business, and training development trend. Also, TQM is one of the most important agent’s organizational competition and success in the global markets. TQM is management philosophy that cause to increase effectiveness of human financial resources. Also, it is a way for managing organization that is it is based on quality and participation of all. Its goal is customer satisfaction. Only organizations success in competition when their activities focused on the customer needs and the best quality. TQM approach is systematic. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
حسن فاضلی |
افسانه فاضلی |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://mape.jrl.police.ir/article_12998_d565a75dd95d4ea8419e67c98a02221f.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1068/article-1068-1641844.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|