مدیریت بر آموزش انتظامی، جلد ۱۳۹۳، شماره ۲۷، صفحات ۸۷-۱۰۶

عنوان فارسی ارتباطات سیار و نقش آن در ارتقاء دانش زبان‌های خارجی پلیس
چکیده فارسی مقاله در آغاز هزاره سوم شیوه‌های جدیدی از آموزش به کمک فناوری ارتباطات سیار پدیدار شد. استفاده از شیوه چند‌رسانه‌ای نیز در نوع خود با انتقال عناصر غیرکلامی میان رسانه‌ها راه را برای دست‌اندرکاران آموزش و تربیت نیروی انسانی کارآمد هموارتر نمود و تعامل در اشکال گوناگون بین رسانه‌های نوین را میسر ساخت. در پی رشد گسترده حوزه فناوری و با رونق آموزش جهان‌گردی، یاددهی و یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجه با رویکرد بین المللی از عمده مواردی است که در سال‌های اخیر در صدر آموزش پلیس کشورها قرار گرفته و دنبال می‌شود. در راستای تحقق به شعار آموزش در هر زمان و در هر مکان بین نیروهای پلیس و حذف محدودیت‌ها در حوزه آموزش زبان انگلیسی پژوهش حاضر از طریق دستیارهای دیجیتال شخصی، به‌عنوان مؤلفه‌ای از ارتباطات سیار، صورت پذیرفت. هدف این پژوهش در دسترس قرار دادن بهینه دستاوردهای آموزشی به شیوه‌های متفاوت در جهت ارتقای سطح علمی زبان انگلیسی نیروهای تخصصی پلیس اتباع خارجی به‌طور خاص و فراگیر نمودن آموزش در بین نیروهای پلیس به‌طور اعم در فضایی مجازی است. روش انجام پژوهش حاضر از نوع توصیفی- تحلیلی و شبه تجربی است که در واقع پس از جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز، از روش‌های آماری توصیفی و استنباطی استفاده شده است. جامعه آماری 114 نفر نیروی پلیس (75 پلیس مرد و 39 پلیس زن) از اداره پلیس اتباع خارجی ناجا می باشند که پس از شرکت در آزمون بسندگی آکسفورد برگزیده شدند و با تلفیق متن، تصویر و صدا چهار نمونه محتوای آموزشی طراحی و تدوین شد تا تأثیر ارتباط ما‌بین متن و تصویر در انتقال مفاهیم و همچنین نقش جنسیت زبان‌آموزان بر یادگیری زبان خارجه از طریق فناوری ارتباطات سیار را مورد بررسی قرار دهد. همچنین به منظور بررسی این که موضوع تمایزات گفتمانی از نوع زیست‌شناسی یا نگرشی است از پرسشنامه استفاده شد. با تجزیه و تحلیل داده‌های کمی و کیفی حاصل از انجام پژوهش این نتیجه به دست آمد که در مقایسه با نقش جنسیت زبان‌آموزان، ارتباط بصری و کلامی بین آنها از جمله مهم‌ترین عوامل برای پیش‌بینی توانایی فراگیران در ارتقاء گفتگوی زبان انگلیسی آنها است. این فرایند از آن جهت حائز اهمیت است که هر میزان به مبحث آموزش در ساختار پلیس اهمیت داده شود اثرات مثبتی در ارتقاء سطح امنیت جامعه خواهد داشت.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Mobile Communications and its Role in Increasing Knowledge of Police's Foreign Languages
چکیده انگلیسی مقاله The third thousand years covers new methods of teaching through mobile communication technology. Multimedia method also helped the individuals teaching and training human force through transmitting nonverbal elements among the media. This method led to interaction between different kinds of modern media. Recently, development of technology and tourism made English learning and teaching as a main purpose of police teaching. Along with the motto of teaching any time and any where among the police force plus omission of restrictions in English language teaching, the present study examined mobile communication through personal digital assistants. We aimed to access different educational achievements to develop knowledge of alien police's English language specifically and develop English teaching among the police in virtual space generally. The research method is descriptive-analytic. It is analyzed through descriptive and inferential statistics. The statistical population composed of 114 C.I.D police of aliens (75 men, 39 women) whom were selected after taking part in Oxford adequacy exam. Four kinds of teaching content were designed through mix of text, image and sound to analyze the relationship between text and image in transferring concepts and identify the role of gender in learning of foreign language through mobile communication technology. The discourse differences is attitude one and done through questionnaire. According to qualitative and quantitative analysis along with gender role of learners, visual and verbal communications with them were the most significant components to predict learners' capability to develop their English language dialogue. The more education is considered significant in the structure of the police, the more positive effects are observed to develop security level in the society.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله حبیب احمدی |
پژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعی

سعید خزایی |
دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید چمران اهواز

حسین درجانی |
هیئت علمی پژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعی


نشانی اینترنتی http://mape.jrl.police.ir/article_13009_0513c60403072a5396450945e6d287c9.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات