مدیریت بر آموزش انتظامی، جلد ۱۳۹۳، شماره ۲۷، صفحات ۶۵-۸۷

عنوان فارسی مطالعه تطبیقی جایزه ملی تعالی سازمانی ایران با مدل EFQM و مالکوم بالدریج
چکیده فارسی مقاله مدیران امروزی درجستجوی دستیابی به راه حلی جامع، قابل اعتماد و انعطاف پذیر، جهت ارزیابی عملکرد سازمان خود بوده تا ضمن حصول اطمینان از اجرای استراتژی‌های خود، بتوانند داده‌های دقیق و کافی از جایگاه امروز خویش را بدست آورده و با نگاه به آینده، موجبات ارتقاء و بهبود سازمان خود را فراهم نمایند. مدل‌های تعالی سازمانی به سازمان‌ها کمک می‌کنند تا با مقایسه وضع موجود و مطلوب خود، تفاوت‌ها را شناسایی کرده و سپس با شناختن عارضه‌ها و بررسی علل وقوع آنها، راه‌حل‌های بهینه‌سازی وضع موجود را تعیین و اجرا نمایند. هدف از مقاله حاضر، بررسی آماری و محتوایی مدل‌های تعالی در 5 قاره دنیا و مشخص کردن نقاط اشتراک و افتراق آنهاست. در قسمت بعدی، به مطالعه تطبیقی جایزه ملی تعالی سازمانی ایران تا سال 1391 در آستانه یازدهمین سال برگزاری آن با دو جایزه کیفیت رایج دنیا یعنی EFQM و مالکوم بالدریج بر اساس تعداد برندگان این جوایز و تعداد مقالات پژوهشی ارجاع داده شده به آنها در بازه‌های جداگانه پرداخته شده است. نتیجه مدل تعالی سازمانی در ایران حکایت از تشابه بخش برنده جایزه با دو جایزه مذکور در 10 سال ابتدایی برگزاری آنها دارد، اما در زمینه محبوبیت موضوع پژوهش تعالی، مشابه جایزه مالکوم بالدریج می‌باشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی EFQM
چکیده انگلیسی مقاله EFQM
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله EFQM

نویسندگان مقاله علی قنبری |


علی رجب‌زاده |
ندارد

حامد عباسی |
ندارد

محمد حسین عباس نژاد |
دارد


نشانی اینترنتی http://mape.jrl.police.ir/article_13008_d348ba1382108cd8c8b3935543db2e9d.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات