مدیریت بر آموزش انتظامی، جلد ۱۳۹۳، شماره ۲۷، صفحات ۵۱-۶۴

عنوان فارسی رابطۀ بین سهل‌انگاری و راهبردهای شناختی یادگیری در دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی
چکیده فارسی مقاله چکیده: پژوهش حاضر به منظور بررسی رابطه‌ی بین میزان سهل‌انگاری و استفاده‌ی دانشجویان از راهبردهای شناختی یادگیری در دانشگاه علوم انتظامی انجام پذیرفته است. تعداد 106 دانشجو توسط روش نمونه گیری تصادفی ساده به عنوان گروه نمونه انتخاب شدند و به پرسش‌نامه‌‌های سهل انگاری تاکمن و خرده مقیاس راهبردهای شناختی از آزمون راهبردهای انگیزشی یادگیری((MSLQ که هر یک از روایی و پایایی مناسبی برخوردار هستند، پاسخ دادند. این پژوهش به روش همبستگی به مرحله اجرا در‌آمد. یافته ها نشان داد که سهل انگاری با راهبرد شناختی تکرار و مرور (راهبرد سطحی یادگیری) رابطه‌ی مثبت معنادار و با راهبردهای شناختی بسط و گسترش معنایی، سازمان‌دهی، و تفکر انتقادی (راهبردهای عمیق یادگیری) رابطه‌ی معنادار منفی دارد. به عبارتی دیگر، نتایج حاکی از آن بود که دانشجویان با میزان سهل‌انگاری بالاتر بیشتر از راهبردهای شناختی یادگیری سطحی(تکرار و مرور) استفاده می‌کنند و دانشجویان با سهل‌انگاری پایین‌تر، به میزان بیشتری از راهبردهای عمیق(بسط معنایی، سازماندهی و تفکر انتقادی) در یادگیری استفاده می‌کنند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The relationship between neglect and strategies of students learning in university law
چکیده انگلیسی مقاله Review: This study aimed to investigate the relationship between neglect and student use of cognitive learning strategies was undertaken university police correlation method was carried out. findings suggest that cognitive strategies repeated negligence and Review (superficial learning strategies) and a significant positive correlation with cognitive strategies and develop meaning, organization, and critical thinking (deep learning strategies) significant relationship negative., in other words, the results showed that students with higher levels of neglect rather than cognitive learning strategies surface (duplication and over) and students use to neglect the lower, the greater amount of deep strategies (semantic elaboration, organization and thinking critical) in their learning.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله ذبیح اله کرمی |
درون سازمانی

حمیدرضا فرهمند |
درون سازمانی

رضا مه پویا |
برون سازمانی


نشانی اینترنتی http://mape.jrl.police.ir/article_13007_cf860e706b84fe3655c8fe101b88ae3c.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات