مدیریت بر آموزش انتظامی، جلد ۱۳۹۳، شماره ۲۷، صفحات ۱-۱۸

عنوان فارسی عوامل موثر بر پذیرش یادگیری الکترونیک در بین کارکنان ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان بر مبنای مدل پذیرش فناوری
چکیده فارسی مقاله توسعه فناوری اطلاعات در نظام های آموزشی علی الخصوص یادگیری الکترونیکی نه فقط یک انتخاب بلکه، ضرورتی اجتناب ناپذیر است که به عنوان عامل مؤثری در اصلاحات نظام های آموزشی محسوب می گردد مقاله حاضر با هدف بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش یادگیری الکترونیکی در در بین کارکنان ستاد فرماندهی انتظامی استان اصفهان بر مبنای مدل پذیرش فناوری صورت گرفته است. پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی است که جامعه آماری آن شامل کلیه کارکنان مشغول به خدمت در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان در سال 1393 می باشد، که با استفاده از جدول مورگان و شیوه نمونه گیری تصادفی ساده ،269 نفر از کارکنان انتخاب شدند. ابزار گرداوری اطلاعات، پرسشنامه محقق ساخته بر اساس مدل پذیرش فناوری با ضریب پایایی 88/0 است. تحلیل داده ها از طریق آمار استنباطی و تکنیک آماری مدل یابی معادلات ساختاری و تحلیل مسیر تأییدی با استفاده از نرم افزار LISREL انجام گردید. بر اساس یافته های پژوهش متغیرهای برداشت ذهنی از آسانی استفاده از یادگیری الکترونیکی، برداشت ذهنی از مفید بودن یادگیری الکترونیکی، نگرش کارکنان نسبت به استفاده از یادگیری الکترونیکی و تصمیم به استفاده از یادگیری الکترونیکی به عنوان عوامل مؤثر بر پذیرش و استفاده یادگیری الکترونیکی دارای اثرات مثبت بر پذیرش و استفاده از یادگیری الکترونیکی در سطح 01/0 در میان کارکنان هستند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی یادگیری الکترونیکی،مدل پذیرش فناوری، نیروی انتظامی استان اصفهان
چکیده انگلیسی مقاله Information technology development in learning systems, especially within electronic learning is not only a choice but also an inevitable necessity that is considered as an effective factor in learning systems. The present study was an attempt to investigate the effective factors on electronic learning acceptance among the personnel of Isfahan province disciplinary force based on the technology acceptance model. This study is a descriptive one and the population of the study were included all the personnel of disciplinary force of Isfahan province in 1393, from which 269 were selected through Morgan table and simple random sampling. The data were collected through a researcher-constructed questionnaire with a reliability index of 0.88. The data were analyzed via explanatory statistics and statistical technique of structural equations model-finding and confirmation route analysis using Lisrel software. Based on the findings of the study, the variables including the mental perception of the easiness of using electronic learning, mental perception of the usefulness of electronic learning, personnel’s attitudes toward using E-learning and the decision of using E- learning as effective factors on acceptance and use of E- learning have positive effects on acceptance and use of E- learning at 0.01 level among personnel.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمد علی خاصی |



نشانی اینترنتی http://mape.jrl.police.ir/article_13004_ba9fcbcbc9c5fad7ff8ad974941652a6.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات