|
مدیریت بر آموزش انتظامی، جلد ۱۳۹۳، شماره ۲۸، صفحات ۱-۲۰
|
|
|
عنوان فارسی |
شناسایی عوامل موثر بر ارزیابی عملکرد اعضای هیات علمی از دیدگاه دانشجویان |
|
چکیده فارسی مقاله |
امروزه، موفقیت سازمانها ,وابسته به تدوین خطمشیهای متناسب با نیازمندیهای منابع انسانی دارد، در غیر این صورت قابلیت سازگاری با محیط پیچیده امروزی و توانایی بکارگیری اثربخش منابع انسانی را از دست خواهند داد. از جملهی این خطمشیها میتوان به ارزیابی عملکرد اشاره کرد. هدف این مطالعه، شناسایی عوامل موثر بر ارزیابی عملکرد اعضای هیات علمی از دیدگاه دانشجویان است. پژوهش حاضر از نظر هدف، توصیفی و از نظر نوع استفاده، کاربردی و از نوع همبستگی - مدل معادلات ساختاری بوده است. پس از جمعاوری داده های تحقیق از طریق پرسشنامه، برای تحلیل مدل تحقیق و تایید کلیت آن و برای تحلیل روابط خطی بین متغیرهای نهفته و آشکار، از روش معادلات ساختاری و برای تحلیل روابط فرضی از روش تحلیل عاملی تاییدی استفاده شده است. روایی تحقیق با نظرات خبرگان و کارشناسان موضوع، تایید شده و با استفاده از روش آلفای کرونباخ، پایایی 916/0 محاسبه شده است، که نشاندهندهی پایای پرسشنامه است. این مطالعه نشان داد که فرآیند ارزیابی عملکرد اعضای هیات علمی از دیدگاه دانشجویان به 5 مولفه(توانمندیهای مدیریتی)؛ (توانمندیهای علمی)؛ (نظم و انضباط)؛ (روش تدریس) و (ارزشیابی پیشرفت تحصیلی) بستگی دارد که تمامی معیارها مورد تایید قرار گرفت. بنابراین، اگر دانشگاه بخواهد ارزیابی مناسبی از اعضای هیات علمی خود داشته باشد، بایستی از معیارهای فوق جهت ارزیابی اعضای هیات علمی خود استفاده نماید. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
عملکرد، ارزیابی عملکرد، شاخصهای سنجش، اعضای هیات علمی، |
|
عنوان انگلیسی |
Identification of Factors Effecting on Faculty Member Performance Appraisal from view of Students |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Now day, successful of organizations is depend on establishing policies in accordance with human resources needs, in the other word, these organizations loss its consistency capability with today complexity environment and applicability ability of effective of human resources. One of important factor is policy about performance appraisal. The aim of Present research is identification of factors effecting on faculty members performance appraisal from view of students. After data collection through questionnaire, for analyzing the research model and confirming it’s totally and for analyzing linear relationship has been used; factor analysis has been utilized for analyzing hypotheticals relations.The reliability of the questionnaire was confirmed through using the comments of experts of the subject and using cronbach number, the validity was estimated showing the validity of the questionnaire. This research shows that faculty member performance appraisal from view of students process depends on five factors. These factors including management abilities, science abilities, disciplinary, teaching method and training progress evolution; it’s noted that all criteria confirmed. Therefore, if university wants to goodness appraisal on faculty member performance, they should be use above mentioned criteria’s for appraisal on faculty member performance appraisal |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
احمدعلی روحالهی |
عبداله وثوقی نیری | هیئت علمی
محسن زراعتی |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://mape.jrl.police.ir/article_13010_b7801f66244399bdead2005691c18065.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|