مدیریت بر آموزش انتظامی، جلد ۱۳۹۴، شماره ۳۱، صفحات ۱۱۵-۱۳۰

عنوان فارسی هیوتاگوژی در آموزش بزرگسالان
چکیده فارسی مقاله این پژوهش با روش تحلیلی و بررسی اسنادی به دنبال این است که هیوتاگوژی را بررسی نماید. آموزش یک مفهوم پیچیده است و یک بخش از کل زندگی ماست. امروزه ما می‌توانیم درباره نسل جدیدی از یادگیرندگان در تمام سطوح، از مهدکودک تا دانشگاه، نه تنها به دلیل تکنولوژی بلکه فقط به خاطر تغییرات سریع در محیط باز، ناهمگن، پویا و نامطمئن صحبت کنیم. هیوتاگوژی بر یادگیری چگونه یادگیری (یادگیری دو حلقه) تأکید دارد و مستلزم طرح‌های آموزشی که شامل بهبود مهارت‌های یادگیری واقعی فراگیران است، می‌باشد. از نظر مفهومی هیوتاگوژی، بهترین ارتباط بین دو نظریه پیچیدگی و توانایی‌های شخصی است. در نهایت چالش‌های اتخاذ شده در رویکرد هیوتاگوژی بسیار زیاد هستند و همچنین به عنوان مقاومت در برابر تغییرات علمی و ترس از سقوط قدرت از آموزگار به دانش‌آموز، افزایش مالی و فشار بر روی دانش آموزان با توجه به نیاز‌های فن‌آوری جدید یادگیری به طور مداوم بر ارزیابی و نمره به جای فرایند یادگیری تمرکز دارد و برای آن پدید آوردن یادگیرندگان شایسته و مستعد برای زندگی در تغییرات سریع اقتصادی و فرهنگی که توصیف‌کننده دنیای پست‌مدرن است، حیاتی می‌باشد و فرصت‌‌هایی را برای بهبود یادگیری بر اساس نیاز‌های فراگیران و سرعت در فراگیرانی که می‌خواهند یاد بگیرند، ارائه می‌دهد. بااین‌حال هیوتاگوژی بک رویکرد تأسیس شده در آندراگوژی است و گسترش یافته آندراگوژی و پیشرفت فنون تدریس برای یادگیرندگان بزرگسال است که آموزش از راه دور ذاتاً از آن پشتیبانی می‌کند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله هیوتاگوژی، آموزش، بزرگسالان،

عنوان انگلیسی Heutagogy in adult education
چکیده انگلیسی مقاله Employing analytical and archival method, this research seeks to probe heutagogy. Education is a complex concepet and a part of our entire life. Today we can speak of a new generation of learners at all levels, from preschool to university, not only as a result of technological advancements but also because of swift variations in an open, heterogeneous, and dynamic environment. Heutagogy emphasizes the ‘how’ of education and requires educational plans involving the imporovement of learners’ real learning skills. Conceptuatlly, heutagogy is the best link between two theories of complexity and personal capabilities. Finally, there are lots of challenges facing this approach. In addition, as a resistance against scientific changes and the fear of descending the power from teacher to student, growth of financial issues and pressure on students, it reagrds the new technlogical requirements and accentuates the constant review and marking instead of the process of learning. In heutagogy, creating qualified and talented learners for life in swift economic and cultural changes of the post-modern world is of prime importance. It represents opportunities for improvement of learning on the grounds of learners’ needs and the speed of learning. Yet heutagogy is an established and extended approach in andragogy and deals with advancing teaching methods for adults which is essentially supported by distance learning
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Heutagogy, Education, adult

نویسندگان مقاله مصطفی باقریان فر |



نشانی اینترنتی http://mape.jrl.police.ir/article_13031_bbd6be447a941002a3654f6c6ca9883a.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1068/article-1068-1641820.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات