این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت بر آموزش انتظامی، جلد ۱۳۹۴، شماره ۳۱، صفحات ۹۳-۱۱۴

عنوان فارسی تدوین مولفه ها و نشانگرهای تدریس اثربخش جهت بکارگیری توسط استادان دانشگاه علوم انتظامی
چکیده فارسی مقاله مهمترین و فنی ترین ابزار در اجرای برنامه های درسی مر تبط با دانشگاه علوم انتظامی، انجام تدریس اثربخش توسط استادان این دانشگاه می باشد. بر این اساس یکی از مهمترین و ضروری ترین رسالت های مسئولان دانشگاه های انتظامی و محققان حوزه تدریس در کشورمان، انجام پژوهش های کاربردی و اثربخش در این زمینه می باشد. پژوهش حاضر از حیث هدف کاربردی و از حیث روش توصیفی از نوع اکتشافی بوده که با استفاده از مطالعات متعدد کتابخانه ای و مطالعه دقیق منابع علمی مرتبط با حوزه تدریس اثربخش در دانشگاه، به تدوین مولفه ها و نشانکرهای تدریس اثربخش، جهت بکارگیری توسط استادان دانشگاه علوم انتظامی در راستای تحقق اهداف و رسالتهای ناجا پرداخته شد. اهم یافته های پژوهش عبارتند از:1- به طور کلی مهمترین دیدگاه های ارائه شده توسط صاحب نظران و محققان حوزه تدریس در مورد مولفه ها و معیارهای تدریس اثربخش در دانشگاه عبارتند از: دیدگاه میلر(2003)، دیدگاه کناپر و کروپلی(2000)، دیدگاه پاتریک و اسمارت ( 1998)، دیدگاه برایت من و همکاران (1993)، دیدگاه ویلبرت مکیچی (1999)، دیدگاه رامزدن(2005)، دیدگاه روسن شین و فرست(1993)، دیدگاه اچسون و گال(2003)، دیدگاه فرنچ (French ,1998)، دیدگاه نیکول و هاریسون (2003).2- استادان دانشگاه علوم انتظامی برای اجرای یک تدریس اثربخش و با کیفیت جهت تحقق اهداف و رسالتهای دانشگاه علوم انتظامی، باید مولفه هایی نظیر طراحی تدریس، اجرای آموزش، مدیریت کلاس درس، روابط انسانی،ارزشیابی و ویژگی های شخصیتی مطلوب، را در فرایند تربیت و آموزش نیروی انسانی و دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی، به کار بگیرند 3- مهمترین مولفه های اخلاق تدریس از دیدگاه صاحب نظران جهت بکارگیری توسط استادان دانشگاه علوم انتظامی عبارتند از: مولفه کار آمدی آموزشی،مولفه کار آمدی در ارائه محتوا، مولفه کمک به رشد حرفه ای دانشجویان،مولفه احترام به همکاران، مولفه فضای بحث مناسب، مولفه احترام به کلاس، مولفه ارزشیابی مناسب و درست.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله آموزش، تدریس، تدریس اثربخش، ناجا،

عنوان انگلیسی Develop components of effective teaching indicators for use by university professors of law enforcement
چکیده انگلیسی مقاله Abstract The main technical tool in the implementation of relevant curricula Tbt the University Police, conducted by professors at the University of effective teaching is. Accordingly, one of the most important and most urgent duty of law enforcement officials and scholars teach in our universities, doing research in this area is practical and effective.In order to fulfill the goals and policies of police forces was discussed. Major findings include: 1 - general view provided by most pundits and scholars teach about the components and criteria for effective teaching at the university include the views of Miller (2003), and Krvply Knapr perspective (2000) view, Patrick and Smart (1998), you comment I et al (1993), Vylbrt view Mkychy (1999), Ramzdn perspective (2005), Shin and send Rvsn perspective (1993), Perspectives Acheson and Gall (2003), the French perspective (French, 1998), Nicole and Harrison's view (2003) 0.2 - university professors, teaching police to conduct an effective and quality goals and policies of the University Police, the design of components such as teaching, education, classroom management , human relationships, evaluation characteristics desired in the education and training of law enforcement personnel and university students, to make it 3 - the most important component of teaching ethics from the perspective of law enforcement experts for use by university professors are component educational efficiency, efficiency in providing content components, components to help students develop the professional component of Respect for colleagues, components discuss the appropriate respecting the class component, the evaluation component proper.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Education, Teaching, effective teaching, Naja

نویسندگان مقاله حسن اسلامیان |



نشانی اینترنتی http://mape.jrl.police.ir/article_13030_2da8169f69ad5824e333ca65a5622d14.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1068/article-1068-1641819.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات