|
مدیریت بر آموزش انتظامی، جلد ۱۳۹۴، شماره ۳۲، صفحات ۱-۲۸
|
|
|
عنوان فارسی |
بررسی روابط بین اخلاقیات بازاریابی دانشجویان با فرهنگ فردی و ارزشهای حرفهای |
|
چکیده فارسی مقاله |
هدف اصلی پژوهش بررسی رابطه بین اخلاقیات بازاریابی دانشجویان با فرهنگ فردی و ارزشهای حرفهای است. پژوهش حاضر از حیث روش همبستگی است. جامعهی آماری تحقیق شامل تمامی دانشجویان اقتصاد، حسابداری و مدیریت با گرایشهای بازرگانی و مالی، مشغول به تحصیل در یکی از دانشگاههای دولتی سطح شهر تهران بود. تعداد دانشجویان مشغول به تحصیل 320 نفر بودند که تعداد 175 نفر بر اساس جدول مورگان و به روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند. برای اندازهگیری فرهنگ فردی از پرسشنامهی یو و همکاران(2001) با ابعاد جمعگرایی، اجتناب از عدم اطمینان، مردانگی و فاصله قدرت استفاده شد. برای بررسی اخلاقیات بازاریابی، پرسشنامه یو و همکاران(2001) با ابعاد هنجارهای قیمت و توزیع، هنجارهای اطلاعات و پیمانها، هنجارهای تولید و ترفیع، هنجارهای تعهد عمومی و فاشسازی اطلاعات و هنجارهای صداقت و درستی مورد استفاده قرار گرفت. برای جمعآوری دادههای مربوط به ارزشهای حرفهای از مطالعات سینگاپاکدی و ویتل(1993) بهره جستیم. برای اثبات پایایی و روایی هر سه ابزار از مدلسازی معادلات ساختاری(نرمافزار اسمارت پی. ال. اس) استفاده گردید. دادهها با استفاده از روش همبستگی و رگرسیون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافتههای تحقیق نشان داد که متغیرهای اجتناب از عدم اطمینان و ارزش حرفهای نقش مهمتری نسبت به دیگر متغیرها در اخلاقیات بازاریابی دانشجویان ایفا میکنند. در نتیجه با شناختی که از عوامل تاثیرگذار بر اخلاقیات بازاریابی دانشجویان حاصل میشود، مدیران موسسات آموزش عالی میتوانند با آموزش و پرورش دانشجویان در خصوص جنبههای اخلاقی مرتبط با تجارت و تولید، افرادی را که در آینده عهدهدار تصدی بنگاههای اقتصادی و تولیدی خواهند شد، اخلاق بازاریابی خوب را گسترش دهند. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
Investigation the relationships between Marketing Ethics students with Personal Cultural and Professional Values |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
The main purpose of this study is to investigation the relationships between students Marketing Ethics with Personal Cultural and Professional Values. Present research is based on correlation method. Population research consists of economic, accounting, business and financing management’s students of a governmental university. Based on simple random sampling method, 175 students have been selected among 320 students. For measuring Personal culture yoo et al.(2001) questionnaire with Collectivism, Uncertainty Avoidance, Power Distance and masculinity dimensions have been used. For examining students Marketing Ethics yoo et al.(2001) questionnaire with Price & Distribution norms, Information & Contract norms, Product & Promotion norms, Obligation & Disclosure norms and Honesty & Integrity dimensions have been used. To collect data on professional values Singhapakdi and Vitel (1993) studies has been used. The reliability and validity of each instrument, structural equation modeling (Software Smart PLS) was used. Data were analyzed using several methods such as descriptive statistics, correlation, and regression. Finding of research indicated that Uncertainty Avoidance and professional values have more important relatives to the other dimensions. Therefore, by recognitions of that effects on Ethics aspects variables, managerial of high education institute can develop good marketing Ethics by training of students that relevant to business and production, and also any personal that will involvement in charge of business and production. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
احمدعلی روح الهی |
اوژن کریمی | دانشگاه پیام نور
|
|
نشانی اینترنتی |
http://mape.jrl.police.ir/article_13032_03c4a7923dad7b7e4dd9c3a9374de385.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1068/article-1068-1641810.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|