این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
مدیریت بر آموزش انتظامی
، جلد ۱۳۹۵، شماره ۳۵، صفحات ۴۱-۶۰
عنوان فارسی
شناخت و تحلیل عوامل اثرگذار در ارتقای کیفیت تدریس مدرسان
چکیده فارسی مقاله
این پژوهش با هدف شناخت و تحلیل عوامل اثرگذار در ارتقای کیفیت تدریس مدرسان مرکز آموزش یکی از سازمانهای نظامی انجام شده است. پژوهش حاضر از نوع تحقیقات کاربردی است که به روش توصیفی-همبستگی صورت گرفته است. ابزارگردآوری دادههای مورد نیاز تحقیق، پرسشنامه محقق ساخته است که در طیف پنج گزینهای لیکرت تنظیم شده است. پایایی پرسشنامه به وسیله ضریب آلفای کرانباخ (a=./91) تأیید شده است. برای تأیید روایی محتواییهم از روش توافق متخصصان استفاده گردیده است. جامعه آماری پژوهش شامل 152 نفر از فراگیرانی است که در زمان انجام تحقیق، در مرکز آموزش در حال گذراندن دورههای آموزشی بوده اند. به واسطه تعداد محدود اعضای جامعه آماری، پرسشنامه بین همه اعضاء توزیع گردید. تحلیل داده ها نیز با کمک نرم افزار SPSSwin18 و با استفاده از روش تحلیل عاملی اکتشافی به عنوان روش متغیر چند متغیره و هم وابسته انجام شده است. نتایج به دست آمده نشان میدهد که عوامل "دانش پژوهی، ویژگیهای شخصیتی و ویژگیهای ارتباطی مدرسان" در مجموع، حدود 72 درصد از کل واریانس به دست آمده را تبیین کردهاند که این موضوع نشان دهنده تأثیرگذاری بالای این عوامل در کیفیت تدریس مدرسان میباشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
مدرس، تدریس، کیفیت تدریس، تدریس اثربخش،
عنوان انگلیسی
Identifying and analyzing the factors affecting in improving the quality of teacher’s teaching
چکیده انگلیسی مقاله
This study aims to identify and analyze the factors affecting in improving the quality of teacher’s teaching in training center of employees’ Military organization. This study is an applied research which is performed by descriptive - correlation method. The required data collection tools of the research is researcher’s questionnaire that has been set in five-item Likert range. Reliability of the questionnaire has been confirmed by Chronbach’s alpha coefficient (a = 0/91). To verify the content validity, experts consent method has been used. Statistical community of the research included 152 learners who have been undertaking training courses in the Training Center at the time of the survey. Due to the limited number of members of the statistical community, a questionnaire was distributed to all members. Data analysis also has been done by helping SPSSwin18 software and by using exploratory factor analysis as multivariate variables and the dependent method. Results obtained show that the "scholarship, personality traits and teachers communication features" factors explained in total about 72% of the total obtained variance that this issue reflects the high effect of these factors in quality of the teacher’s teaching.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
teacher, Teaching, teaching quality, effective teaching
نویسندگان مقاله
سعید هداوند |
نشانی اینترنتی
http://mape.jrl.police.ir/article_13050_4a779f183394ce228fda000171b7d316.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1068/article-1068-1641795.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات