این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت بر آموزش انتظامی، جلد ۱۳۹۶، شماره ۳۸، صفحات ۶۱-۸۰

عنوان فارسی نقش آموزش الکترونیکی آیین نامه راهنمایی و رانندگی بر سطوح شناختی یادگیری هنرآموزان متقاضی اخذ گواهینامه رانندگی پایه سوم
چکیده فارسی مقاله پژوهش با هدف تعیین نقش آموزش الکترونیکی آیین نامه راهنمایی و رانندگی بر سطوح شناختی یادگیری هنرآموزان متقاضی اخذ گواهینامه رانندگی پایه سوم صورت گرفته است. روش پژوهش، آزمایشی، از نوع پس آزمون با گروه آزمایش و کنترل می باشد. جامعه آماری شامل کلیه هنرآموزان متقاضی اخذ گواهی نامه پایه سوم رانندگیِ شهرستان هرسین در سال 1394 با حجم 475 نفر بود. نمونه آماری با حجم 34 نفر از این جامعه با استفاده از نمونه گیری خوشه ای انتخاب شد. سپس اعضای نمونه بصورت تصادفی به دو گروه آزمایش و کنترل هر یک به حجم 17 نفر تقسیم شدند. ابزار پژوهش، نرم افزار آموزش الکترونیکی آیین نامه ی رانندگی بود که توسط پژوهشگر ساخته شده و در اختیار آموزشگر قرار گرفت. سپس داده های جمع آوری شده با استفاده از آمار توصیفی که به توصیف ویژگی های گروه نمونه در قالب شاخص پراکندگی و گرایش مرکزی مانند میانگین، میانه، جدول فراوانی، نمودار ها و غیره می پردازد، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. با توجه به نوع پژوهش در آمار استنباطی، از آزمونt مستقل استفاده گردید. نتایج پژوهش نشان داد که استفاده از آموزش الکترونیکی تاثیر مثبتی بر یادگیری هنرآموزان در سطح دانش ندارد(05/0P>) ولی بر سطوح یادگیری درک و فهم، کاربرد، تجزیه و تحلیل هنرآموزان از دوره ی آموزشی، تاثیر مثبتی دارد(05/0P<).
کلیدواژه‌های فارسی مقاله آموزش الکترونیکی، حیطه شناختی، هنرآموزان رانندگی،

عنوان انگلیسی determine the role of e-learning driving and traffic regulations on learning cognitive of students who are applicant receiving third base driving licens.
چکیده انگلیسی مقاله This study aimed to determine the role of e-learning driving and traffic regulations on learning cognitive of students who are applicant receiving third base driving license. Methods of research test and post-test type with experimental and control. The statistical universe in this research included all students applying for third grade of driver's license Harsin city in 1394 with a capacity of 475 people. The statistical samples with a capacity of 34 people from the universe using cluster sampling were selected. Then the samples members were randomly divided into two experimental and control groups, ach were divided with a capacity of 17 people. Research tools were e-learning software of driving regulations that was made by the investigator and so it was used by the educator. The data collected using descriptive statistics which describes the characteristics of the sample group in the form of dispersion index and central tendency indicators such as: Mean, Median, frequency tables, graphs and so on, were analyzed. According to research type in inferential statistics, independent t-test was used. The results showed that the use of e-learning have no appositive impact on learning of the students in the knowledge level,but it have have a positive impact on the learning levels of comprehension, application, analysis as well as the satisfaction rate of student from any training period.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله E-learning, cognitive domain, driving students

نویسندگان مقاله مسلم صفدری |


فرانک موسوی |



نشانی اینترنتی http://mape.jrl.police.ir/article_13068_a70e48170ff7213c893d2edd3a77cc27.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1068/article-1068-1641780.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات