این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
مدیریت بر آموزش انتظامی
، جلد ۱۳۹۶، شماره ۳۹، صفحات ۱۰۰-۱۲۰
عنوان فارسی
بررسی تأثیرات حاصل از هماهنگی استراتژی آموزش و استراتژی تولید در بهبود قابلیت های رقابتی
چکیده فارسی مقاله
هدف از این پژوهش، بررسی تأثیرات حاصل از هماهنگی استراتژی های آموزش و تولید در بهبود قابلیت های رقابتی یکی از سازمانهای نظامی می باشد. پژوهش حاضر، از نوع پژوهش های توصیفی- زمینه یابی است. جامعه آماری پژوهش را 65 نفر از مدیران سازمان تشکیل می دهد. برای انجام پژوهش ابتدا استراتژی کسب و کار سازمان مورد مطالعه قرار گرفت و بر مبنای استراتژی مذکور و مصاحبه با مدیران و استادان صاحب نظر در این حوزه، چهار متغیر هزینه، کیفیت، انعطاف پذیری و سرعت تحویل محصول به عنوان قابلیت های رقابتی سازمان تعیین گردیدند. اطلاعات مورد نیاز به وسیله پرسشنامه محقق ساخته با 35 سؤال بسته پاسخ در طیف پنج گزینه ای لیکرت جمع آوری شده است. جهت بررسی سازه پرسشنامه از روش تحلیل عاملی واریماکس و برای بررسی روایی محتوایی نیز از روش توافق متخصصان استفاده شد. برای آزمون پایایی از ضریب آلفای کرونباخ بهره گرفته شد که ضریب 94/. نشان دهنده پایایی بالای پرسشنامه است. پس از جمع آوری داده های مورد نظر با استفاده از آزمون کولمو-اسمیرنوف به بررسی نرمال بودن توزیع داده ها پرداخته شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها نیز از آزمون های پارامتریک کای دو پیرسون و وی کرامر استفاده گردید. نتایج حاصل از تحلیل یافته های تحقیق نشان می دهد که هماهنگ سازی استراتژی های آموزش و تولید در بهبود قابلیت های رقابتی سازمان مورد مطالعه مؤثر می باشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
استراتژی تولید، استراتژی آموزش، هماهنگی استراتژیک،
عنوان انگلیسی
Investigation of Effects Resulting from Coordination between Educational Strategy and Production Strategy on Competitive Capabilities Improvement
چکیده انگلیسی مقاله
This paper aims at investigation of effects resulting from coordination between education and production strategies. This research is of kind explanatory- survey. The statistic population of this research includes 65 managers from Military organization. To perform the study, first, we have studied business strategy of the company and based on mentioned strategy and interviews with managements and commentator professors in this field determined four variables including cost, quality, flexibility, and product delivery speed as competitive capabilities. Required data was collected through realized questionnaire with 35 closed items within a five point Likert scale. In order to investigate questionnaire structure and content admissibility, we used Varimax factor analysis method and specialist agreed upon method, respectively. Cronbach alpha was applied to test durability that 94% coefficient shows high durable questionnaire. Using kolmo- smirnov test, we practiced to investigate data distribution normality after data collection. Parametric tests of Pearson and Kramer were used to data analysis. Results obtained from research finding analysis show that coordination of education and product strategies has effects on competitive capabilities improvement.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سعید هداوند |
مدرس دانشگاه
نشانی اینترنتی
http://mape.jrl.police.ir/article_13074_682494951b5218a041f3dd01561e406b.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1068/article-1068-1641776.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات