|
مدیریت بر آموزش انتظامی، جلد ۱۳۹۶، شماره ۳۹، صفحات ۴۱-۶۰
|
|
|
عنوان فارسی |
مروری بر مدلهای انتقال یادگیری به محیط کار: کاربرد در آموزش پلیس |
|
چکیده فارسی مقاله |
در جوامع پیچیدهی امروز، به دلیل وجود تغییر و تحولات محیطی، سازمانها (ازجمله سازمان نیروی انتظامی) ناچارند که ضمن پیشرفت در جهت دستیابی به اهداف مورد نظر، خود را با این تغییرات و پیچیدگیها سازگار کنند. این امر با به کارگیری منابع سازمانی به خصوص منابع انسانی امکانپذیر است. مدیران با طراحی دورههای آموزشی، به ارتقاء سطح دانش و توانایی کارکنان در سازمان کمک کرده و با استفاده از شاخصهای مختلف به ارزشیابی اثربخشی آن میپردازند که یکی از این شاخصها میزان انتقال آموختهها به محیط کار میباشد. بر این اساس، در این مقاله، ضمن تبیین رابطهی متقابل میان عوامل فردی، آموزشی و سازمانی در انتقال اثربخش یادگیری به محیط کار توسط کارکنان سازمان، به تشریح ماهیت و جایگاه این عوامل در انتقال یادگیری پرداخته شده است. در ادامه، چهارچوب منسجمی از مدلهای انتقال یادگیری بر اساس مبانی علمی مرتبط با موضوع ارائه شده که مبنایی برای درک بهتر عوامل موثر بر انتقال فراهم آورده است و در پایان، راهکارها و پیشنهادهای کلیدی برگرفته از این چهارچوب برای کمک به مدیران و دستاندرکاران سازمان آورده شده که آنها را در جهت افزایش انتقال آموختهها به محیط واقعی کار و درنتیجه دستیابی به اثربخشی آموزشی یاری خواهد رساند. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
انتقال یادگیری، محیط کار، آموزش، پلیس، |
|
عنوان انگلیسی |
A Review of Learning Transfer Models to Work Environment: Application in Police Training |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
In today complex communities, due to environmental changes and transformations, organizations (such as Police organization) must adapt with these changes and complexities, while progress toward achieving to their intended objectives. This, is possible by use of organizational resources specially human resources. Managers help promoting staff knowledge and abilities level in the organization by designing training courses and evaluate its effectiveness by use of different indexes that one of these indexes is the measure of lessons transfer to work environment. According to this, in this article, while explanation of relationship between individual, training and organizational factors in learning effective transfer to work environment by organization staff, it has been describe nature and position of these factors in learning transfer. In the following, it has been presented an integrated framework from learning transfer models according to scientific foundations related to the subject that has provided a basis for better understanding of effective factors on transfer and in the end, it has been provided key guidelines and recommendations taken from this framework for helping organization managers that will help them towards increasing lessons transfer to work real environment and as a result, achieving to training effectiveness. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
learning transfer, work environment, Training, Police |
|
نویسندگان مقاله |
مهدی محمدی | درون سازمانی. دانشگاه شیراز
جعفر ترک زاده | درون سازمانی. دانشگاه شیراز
لاله رئیسی | درون سازمانی. دانشگاه شیراز
|
|
نشانی اینترنتی |
http://mape.jrl.police.ir/article_13071_0447bb81ee73b344fb0cb5fd3a9d03d5.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|