مدیریت بر آموزش انتظامی، جلد ۱۳۹۶، شماره ۳۹، صفحات ۱-۲۰

عنوان فارسی نقش سیمیلاتور تفنگ کلاشینکف بر سطح مهارت تیراندازی فراگیران مرکز آموزش مرزبانی شهید رجایی کرمانشاه
چکیده فارسی مقاله تحقیق حاضر به منظور بررسی نقش آموزش یکی از فناوریهای نوین در آموزشهای نظامی ( تیراندازی با سامانه های شبیه ساز لیزری اسلحه کلاشینکف (سیمیلاتور )) بر مهارت تیراندازی سربازان آموزشی دوره عمومی رزم مقدماتی مرکز آموزش مرزبانی شهید رجایی نیروی انتظامی ج.ا.ا استان کرمانشاه صورت گرفته است . در این تحقیق محقق برای نیل به اهداف تعیین شده از روش نیمه تجربی همراه با طرح پیش آزمون و پس آزمون و مشاهدات میدانی استفاده نموده است . مرکز آموزش مرزبانی شهید رجایی ناجا استان کرمانشاه بعنوان جامعه آماری انتخاب و از بین فراگیران آموزشی سربازی تعداد 40 نفر با استفاده از فرمول آماری کوکران و الگوی نمونه برداری منظم بطور تصادفی بعنوان نمونه آماری برگزیده شدند که در غالب دوگروه20 نفره تجربی و کنترل ، تحت شرایط یکسان پیش آزمون تیراندازی اخذ ، که آزمودنیهای گروه کنترل طی دوازده جلسه، آموزش و تمرین تیراندازی به شیوه سنتی و آزمودنیهای گروه تجربی نیز بمدت دوازده جلسه در کلاسهای آموزش و تمرین تیراندازی با استفاده از سامانه های شبیه ساز شرکت نمودند. در پایان از هر دو گروه پس آزمون بعمل آمد .تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق نشان داد که آموزش و تمرین با شبیه ساز تیراندازی بر عملکرد ومهارت آزمون شونده های گروه تجربی دارای تاثیر مثبت و معنا داری می باشد . همچنین افزایش میانگین نمرات پس آزمون نسبت به پیش آزمون گروه تجربی نیز از نکات قابل توجه در نتایج بدست آمده می باشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The role of Kalashnikov simulators on private's shooting skill level in Kermanshah's Rajaei border command military base camp
چکیده انگلیسی مقاله This research is about comparing the role of Kalashnikov laser gun simulator over preliminary private's shooting skill in Rajaei educational military base camp. In this research, the researcher has used semi-experienced method with pre-test, post-test and direct observations. Kermanshah's Rajaei educational military base camp was chosen as the norm and out of it, 40 privates were selected according to Kokaran's statistical formula and direct sampling pattern as samples. These privates were divided to two groups of 20. They were in control and experience groups. For their active participation in all levels of the research ,moral papers were taken .At first ,A shooting pre-test with equal circumstances was taken that control group's test was 12 sessions of training and educating in shooting under conventional method and a trainer with Kalashnikov. Along with the control group, experience group's test was done in 12 sessions with shooting simulation in the shooting class. At the end the period, A post-test was taken as well as a pre-test. The research's analytic result has shown: It was confirmed that there is a significant difference between both groups' post-test results and experience group's post-test and pre-test results. These results have shown that there is positive effect in shooting skill for participants who used shooting simulator. Moreover; the rise in average score in experience group's post-test compared to pre-test was another one of significant results.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مهدی محمدی |
گروه علوم تربیتی ، واحد کرمانشاه ، دانشگاه آزاد اسلامی ، کرمانشاه

فرانک موسوی |
استادیار پایه18 ، گروه علوم تربیتی ، واحد کرمانشاه ، دانشگاه آزاد اسلامی ، کرمانشاه


نشانی اینترنتی http://mape.jrl.police.ir/article_13070_99ba02d48d2a5d5fe2b875ec2bcdc6a9.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1068/article-1068-1641772.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات