این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت بر آموزش انتظامی، جلد ۱۳۹۷، شماره ۴۱، صفحات ۲۱-۴۰

عنوان فارسی آموزش شناختی – رفتاری اعتماد به نفس بر میزان خودکارآمدی کارکنان وظیفه فرماندهی انتظامی
چکیده فارسی مقاله چکیده مقدمه: هدف از انجام این پژوهش آموزش شناختی ـ رفتاری اعتماد به نفس بر میزان خودکارآمدی کارکنان وظیفه فرماندهی انتظامی شهر شهرکرد بود. روش: این پژوهش به لحاظ هدف کاربردی، و به لحاظ روش از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش‌آزمون – پس‌آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه کارکنان وظیفه یگان ویژه شهر شهرکرد به تعداد 241 نفر بود که بر اساس جدول مورگان حجم نمونه 144 نفر تعیین شد و به پرسشنامه خودکارآمدی عمومی (شرر و همکاران، 1988) پاسخ دادند. سپس تعداد 36 نفر که نمره آنان از پرسشنامه خودکارآمدی عمومی یک انحراف معیار پایین‌تر از میانگین بود انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل (هر گروه 18 نفر) گماره شدند. ضمن این‌که گروه آزمایش طی 8 جلسه 90 دقیقه آموزش شناختی ـ رفتاری را دریافت کردند. یافته ها: نتایج تحلیل کواریانس یک راهه نشان داد که آموزش شناختی ـ رفتاری اعتماد به نفس ، بر افزایش میانگین نمرات خودکارآمدی عمومی افراد گروه آزمایش موثر بوده است (01/0 >P). نتیجه گیری: از آموزش شناختی ـ رفتاری اعتماد به نفس می‌توان در جهت بهبود خودکارآمدی کارکنان وظیفه استفاده کرد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Cognitive-Behavioral approach for training of Self-Esteem on Self-efficacy of conscripted soldiers of Police Departments
چکیده انگلیسی مقاله Abstract The main objective of this study was to evaluate the effectiveness of cognitive behavioral training of self-confidence on Self-efficacy of conscripted soldiers of Police Departments in Shahrekord city. Method: The purpose of this research is applied one and In terms of quasi-experimental designs with Control Group Pre-test/Post-test Design. The study population consisted of all Special conscripted soldiers of Shahrekords city, n=241, according to Morgan table 144 people considered for the sample size; Then, 36 people who their self-efficacy scores were a standard deviation lower than Average were selected and then randomly put into two groups as experimental and control groups (18 per group). The experimental group received 8*90 min/sessions of cognitive-behavioral training. Results: one way analysis of covariance showed that cognitive behavioral training has been effective on self-efficacy scores of experiment groups (p< 0/01). Conclusion: it can be concluded that cognitive behavioral training can be used to improve confidence of conscripted soldiers.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله شکوفه متقی |



نشانی اینترنتی http://mape.jrl.police.ir/article_19155_2c210485a203fba581c474c9b4d70210.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1068/article-1068-1641762.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات