این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت بر آموزش انتظامی، جلد ۱۳۹۷، شماره ۴۲، صفحات ۲۵-۴۳

عنوان فارسی بررسی وضع موجود و مطلوب مهارت محوری در آموزش سربازان
چکیده فارسی مقاله هدف این پژوهش بررسی وضع موجود و مطلوب مهارت محوری در آموزش سربازان بوده است. روش تحقیق توصیفی-پیمایشی بوده است. جامعه آماری سربازان درحال خدمت در ارتش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی بوده است که بر اساس فرمول کوکران 382 نفر انتخاب شده است. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته بوده است که روایی آن از طریق روایی صوری و پایایی از طریق الفای کرونباخ مورد تایید قرار گرفته است. برای تجریه و تحلیل داده ها از آزمون تی و فریدمن استفاده شده است. نتایج تحقیق حاکی از آن است که در وضع مطلوب توجه به تخصص سربازان در بکارگیری آن‌ها در طول خدمت با 70% بیشترین تأثیر را در خدمت‌سربازی دارد. بعد از آن با اختلاف زیادی عدم اتلاف وقت سربازان با 47% قرار می‌گیرد. سایر عوامل تأثیرگذار به ترتیب اهمیت ازدیدگاه سربازان ، آموزش مطالب و مهارت‌های جدید (43%)، رشد استعدادهای سربازان در این‌ دوران (41%)، آموزش مهارت دفاع از کشور (40%)، افزایش توان سربازان برای مقابله با مشکلات (39.5%)، آموزش ایجاد نظم وامنیت و مفید بودن آموزش‌ها قرا دارند. همچنین در وضع موجود میزان برخورداری سربازان از مهارت محوری در آموزش در کل همه موارد پایین‌تر از حد میانگین بود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی a
چکیده انگلیسی مقاله a
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله a

نویسندگان مقاله فریبا شایگان |


حاجیه رجبی فرجاد |



نشانی اینترنتی http://mape.jrl.police.ir/article_19159_0fe5b00c921b2456edde37686b18add8.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1068/article-1068-1641754.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات