این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
مدیریت بر آموزش انتظامی
، جلد ۱۳۹۷، شماره ۴۲، صفحات ۱-۲۴
عنوان فارسی
ارائه چارچوب جهانیشدن در نظام آموزش عالی جمهوری اسلامی ایران
چکیده فارسی مقاله
زمینه و هدف: عوامل و عناصر متعددی در شکلگیری جهانیشدن و تأثیر آن بر آموزش عالی مؤثرند که شناسایی و واپایش آنها مستلزم اتخاذ رویکردی نظاممند است. بنابراین در این مطالعه پس از توصیف و تبیین برنامه پنج ساله پنجم توسعه، عوامل کانونی در برنامه ششم توسعه، سند چشمانداز 1404 و مبانی نظری و عوامل مؤثر بر شکلگیری جهانیشدن در نظام آموزش عالی، تلاش شد با رویکردی نظاممند و از منظری تعاملی، ابعاد و عوامل تشکیل دهندهی جهانیشدن در نظام آموزش عالی در قالب چارچوبی مفهومی ارائه شود. روش: به منظور ارائه چارچوبی یکپارچه از جهانیشدن در نظام آموزش عالی، تعداد قابل توجهی از مطالعات نظری و عملی انجام شده، برنامه پنج ساله پنجم توسعه، عوامل کانونی در برنامه ششم توسعه و سند چشمانداز 1404 در زمینه جهانیشدن در نظام آموزش عالی مرور گردید. بحث و نتیجه گیری: جهانیشدن در نظام آموزش عالی دارای شش بعد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، علمی و مدیریتی است که هر کدام دارای بعد محلی ـ جهانیشدن و ایرانی ـ اسلامی میباشد. به نحوی که در تعامل نظاممند با یکدیگر چارچوبی را تشکیل میدهند که ضمن اثرگذاری بر کیفیت آموزش عالی، متأثر از کیفیت کلی جهانیشدن آموزش در نظامهای آموزشی نیز میباشند. در نهایت الگوی انگارهای از ابعاد و عوامل جهانیشدن در نظام آموزش عالی ارائه شد. الگوی ارائه شده امکان درک جامعتر موضوع و طرح و اقدام برای مدیریت توسعه جهانیشدن در نظام آموزش عالی را فراهم میآورد و از این حیث میتواند برای توسعه آموزش عالی به عنوان یکی از مبانی اساسی اقتدار و موفقیت آن مورد استفاده قرار گیرد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
جهانیشدن، آموزش عالی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی،
عنوان انگلیسی
Presentation of the Framework Globalization in Higher Education System the Islamic Republic of Iran
چکیده انگلیسی مقاله
Context and objective: Numerous factors and elements of which the identification and examination require the adoption of a systematic approach; are involved in the formation of globalisation and its influence on higher education. Thus, in this paper after a review of the literature and the factors affecting the formation of globalisation and its influence on higher education; using a systematic approach and in an interactive perspective, we intended to present dimensions and factors constituting globalisation and its influence on higher education in a conceptual framework. Methodology: In order to present an integrated model of globalisation and its influence on higher education, a significant number of studies in the field of globalisation and its consequences on higher education were reviewed. Discussion and Conclusion: Globalisation and its influence on higher education have got six dimensions as follows; Economic, Social, Cultural, Political, Scientific and Managerial. These dimensions include in turn several factors and subsets. So that, in a systematic interaction these dimensions constitute a framework and affect the higher education. Meanwhile they are also affected by the overall quality of the globalisation of education in educational systems. Finally, a model of dimensions and factors of the globalisation and its influence on higher education was presented. The presented model enables us to understand the theme in a more comprehensive way. It also facilitates planning and launching projects to manage the development of globalisation and its influence on higher education. Thus, in this respect this model could be used to develop higher education as one of the fundamental principles of power and success.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سکینه جعفری |
علی اکبر امین بیدختی |
نشانی اینترنتی
http://mape.jrl.police.ir/article_19158_5b9693b88989e80932bb57989e75cd1a.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1068/article-1068-1641753.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات