|
مدیریت بر آموزش انتظامی، جلد ۱۳۹۷، شماره ۴۳، صفحات ۷۱-۹۰
|
|
|
عنوان فارسی |
مدیریت عملکرد در سیستم های آموزشی با رویکرد پاسخگویی به محیط |
|
چکیده فارسی مقاله |
عملکرد سازه ای چند بعدی، یک پدیده پیچیده و شامل ابعادی که یک سازمان برای دستیابی به موفقیت باید مورد توجه قرار دهد می باشد. نوع عملکرد یک سیستم آموزشی بسیار خاص بوده و بنابراین برای مواجهه با مفهوم عملکرد باید به تعاملات پویای سطوح آن در سیستم آموزشی توجه کرد. در این ارتباط سیستم آموزشی میتوانند از طریق مدیریت عملکرد، کیفیت عملکرد خود را در ابعاد گوناگون مورد بررسی قرار داده و بقای معنادار خود را در شرایط متغیر محیطی حفظ نماید لذا مدیریت عملکرد نگرشی واقع گرایانه به فعالیت و اقدام ها و معیاری است که به کمک آن می توان به طور مستمر شرایط موجود را بهبود بخشید. در این راستا مدلها و چارچوبهای متنوعی ایجاد شده که هر یک به نوعی در توصیف، تحلیل و تبیین این سازه کوشیدهاند. این مقاله با روشی توصیفی-تحلیلی به بررسی مفاهیم، ادبیات، روشها و ارائه چارچوبی جامع با توجه به پویاییهای محیط تعاملی در سه سطح فرد، تیم و سازمان میپردازد. بر این اساس در این مقاله مدیریت عملکرد در سطوح فرد، تیم و سازمان تشریح شده است. نتیجه این که مجموعه فعالیتهایی که در سازمانهای آموزشی صورت میپذیرد به منظور نیل به موفقیت باید سطوح مختلف عملکرد اعم از فرد، تیم و سازمان را به عنوان حلقه های متعامل مورد توجه قرار دهد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
مدیریت عملکرد، سازمان آموزشی، سطوح مدیریت عملکرد، |
|
عنوان انگلیسی |
Performance Management in Educational Systems with an Environmental Response Approach |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Multidimensional structural performance is a complex phenomenon that includes the dimensions an organization needs to consider for its success. The type of performance is a very specific educational system and therefore, in order to deal with the concept of performance, the dynamic interactions of its levels in the educational system should be considered. In this regard, the educational system can examine the quality of its performance in various aspects through its performance management in various dimensions and maintain its meaningful survival in the changing environment. Therefore, the management of realistic attitude is about activities and measures that With the help of it, it can continually improve the existing conditions. In this regard, various models and frameworks have been developed, each of which has somehow tried to describe, analyze and explain this structure. This paper describes the concepts, literature, methods and a comprehensive framework with respect to the interactive environment dynamics at three levels of individual, team and organization. Accordingly, in this paper, performance management is described at the individual, team, and organization levels. The result is that the set of activities that are conducted in educational institutions in order to achieve success should focus on different levels of performance, such as individual, team and organization as interactive circles. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
مهدی صادقیان سورکی |
جعفر ترک زاده |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://mape.jrl.police.ir/article_19166_caada6a88b4b98ffad8fe62b5962fa54.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1068/article-1068-1641749.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|