مدیریت بر آموزش انتظامی، جلد ۱۳۹۷، شماره ۴۳، صفحات ۱-۳۰

عنوان فارسی شیوه‌های مختلف آموزش کارکنان ناجا با بهره از فرایندهای مدیریت دانش سازمانی (مورد مطالعه: فرماندهی انتظامی استان مازندران)
چکیده فارسی مقاله این پژوهش با هدف شناخت رابطه شیوه‌های آموزش کارکنان ناجا(شیوه گروهی و اجتماعات یادگیری، شیوه عملی فعال، شیوه خوداقدامی و شیوه رسمی) با بهره از فرایندهای مدیریت دانش سازمانی(فرایند شناسایی و کسب دانش، فرایند تولید دانش، و فرایند اشتراک دانش) انجام شد. پژوهش از نظر هدف، از نوع کاربردی است و از نظر روش گردآوری داده‌ها، از نوع توصیفی- پیمایشی می‌باشد و به لحاظ بررسی رابطه بین دو متغیر، پژوهش همبستگی نیز خوانده می‌شود. جامعه آماری این پژوهش کلیه کارکنان شرکت کننده در یک دوره آموزش ترفیعاتی می‌باشد که با استفاده از روش نمونه‌گیری کوکران و به شیوه نمونه‌گیری تصادفی ساده، 92 نفر به عنوان نمونه آماری برای مطالعه انتخاب شده‌اند. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسش‌نامه‌ محقق ساخته آموزش کارکنان و پرسشنامه استاندارد فرایندهای مدیریت دانش می‌باشد. پایایی سوالات با استفاده از فرمول آلفای کرانباخ به ترتیب 0.84 و 0.82 مورد سنجش و تایید قرار گرفت. داده‌های حاصل با استفاده از نرم افزار SPSS به دو روش توصیفی و استنباطی(آزمون ضریب همبستگی و رگرسیون) تحلیل شده‌اند. نتایج تحلیل آماری با استفاده ضریب همبستگی اسپیرمن، بین دو متغیر یافته‌ها بین شیوه‌های آموزشی گروهی و اجتماعات یادگیری، عملی فعال، خوداقدامی و شیوه رسمی با فرایندهای کسب و شناسایی، تولید و اشتراک دانش رابطه معنادار نشان داد. اما بین شیوه رسمی و کسب و شناسایی رابطه معنادار وجود ندارد. براساس نتایج این تحقیق می‌توان گفت شیوه آموزشی عملی فعال بیشترین تأثیر رگرسیونی را روی فرایند تولید دانش دارد .
کلیدواژه‌های فارسی مقاله آموزش، کارکنان، مدیریت دانش، ناجا، مازندران،

عنوان انگلیسی Different methods of training NAJA staffs using the processes of organizational knowledge management (Case study: Mazandaran Provincial Police Command)
چکیده انگلیسی مقاله The purpose of this study was to find out the relationship between the methods of teaching staff at NAJA (group method and learning communities, active practice, self-management style and formal method) using organizational knowledge management processes (knowledge recognition process, knowledge production process and knowledge sharing process) Done. The purpose of the research is applied and the method of data collection is descriptive-survey. In terms of the relationship between the two variables, the correlation study is also called. The statistical population of this research is all the employees participating in a promotion training course. Using Cochran sampling method and using simple random sampling method, 92 individuals were selected as the statistical sample for the study. Data gathering tool was a researcher-made staff training questionnaire and a standard questionnaire for knowledge management processes. The reliability of the questionnaire was 0.84 and 0.82 using the Cronbach's alpha formula, respectively. Data were analyzed using descriptive and inferential methods (correlation coefficient and regression test) using SPSS software. The results of statistical analysis showed a significant relationship between Spearman correlation coefficient, between two variables of findings between group teaching methods and learning communities, active practice, self-management and formal methods with acquisition, identification, production and knowledge sharing processes. But there is not a meaningful relationship between the official style and the acquisition and identification. Based on the results of this study, it can be said that the active practice teaching method has the most effect on regression of the knowledge production process.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Education, staff, knowledge management, Naja, Mazandaran

نویسندگان مقاله سیدمهدی احمدی بالادهی |
درون سازمانی


نشانی اینترنتی http://mape.jrl.police.ir/article_19164_d751401de723f3644d2a84c0ab9cc5c1.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات