|
راهور، جلد ۱۳۹۱، شماره ۱۸، صفحات ۸۵-۱۰۴
|
|
|
عنوان فارسی |
روش ارزیابی اثر اقدامات ایمن سازی مبتنی بر آمار تصادفات جرحی |
|
چکیده فارسی مقاله |
مطالعه قبل و بعد یکی از رو شهای ارزیابی اثرات اقدامات ایمن سازی به شمار م یرود. در این روش ارزیابی معمولا از شاخص تعداد تصادفات برای مقایسه شرایط قبل و بعد از اجرای اقدام ایمن سازی استفاده م یشود. بدین ترتیب ارائه روشی برای ارزیابی اثر اقدام ایمن سازی بر سهم تصادفات منجر به جرح، در مواردی که هدف از ایمن سازی، کاهش تصادفات منجر به جرح است، ضرورت م ییابد. مه مترین بخش مطالعات قبل و بعد پیش بینی تصادفات با فرض عدم اجرای اقدام ایمن سازی است. در این پیش بینی بایستی، تغییرات تأثیرگذار بر شاخ صهای پیش بینی در گذر زمان لحاظ شود. در این مطالعه ضریب اصلاحی مبتنی بر آمار کل تصادفات برای پیش بینی مناسب تعداد تصادفات در دوره بعد از اجرای اقدام پیشنهاد شده است. این ضریب در یک مطالعه موردی برای اثر سنجی تأثیر بستن کمربند بر تعداد تصادفات منجر به جرح کشور کویت ب هکار گرفته شد. نتایج این مطالعه نشان م یدهد که ب هکارگیری این ضریب اصلاحی اثر قابل انتظار بستن کمربند را به دست م یدهد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
مطالعه قبل و بعد، اقدامات ایمن سازی، تصادف منجر به جرح، پیش بینی، |
|
عنوان انگلیسی |
Evaluation of Saftey Measures on Injurial Crashes Data |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Study prior to and following a practice considers as one the evaluation method of saftey measures impacts. In this evaluation method, crashes number index is usually used for comparison of conditions prior to and following the implementation of saftey measures. In this way, it seems to be necessary to present a method for evaluating effect of saftey measures on injurial accidents share in the cases that the goal of saftey is reduction of injurial crashes . The most important part of previous and later studies is predicting accidents by the supposition of lack of saftey measures implementaion. In this prediction, it should be included changes effected on prediction indexes in lapse of time. In this article, correction coefficient based on total accidents for properly predicting crashes number in the period following the implementation of measures has been suggested. Such a coeficient has been applied in a case- study for effect measuring seat belt wearing on injurial crashes in Kuwait. The results concludes that applying this correction coeficient provides the expected seat belt wearing effect. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
محمود صفارزاده |
سید احسان سیدابریشمی |
سینا صاحبی |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://tale.jrl.police.ir/article_10794_8f06fc38025d7b1f420bc9d591983f69.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/833/article-833-1640845.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|