این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
راهور
، جلد ۱۳۹۱، شماره ۲۰، صفحات ۹۳-۱۰۸
عنوان فارسی
کاربرد فناور ی اطلاعات درمدیریت ترافیک ]شد آمد[ و ارائه مدلی جامع برای اجرای موفق در کشور
چکیده فارسی مقاله
رش ��د فناوری و کاربرد س ��امان ههای الکترون کی در زندگی روزمره مد تهاس ��ت که در کاهش تراف کی ش ��هرهای بزرگ دنیا نیز تأثیر گذاشته اس ��ت. به طوری که برخی از مدیران شهری از اینکه م ��ردم بس ی��اری از امور روزمره خود را از طر ��یق اینترنت انجام داده و دیگر چن ��دان به خیابا نها نمی آیند، متعجب ش ��ده اند . با توجه به موارد اش ��اره ش ��ده می توان گفت فناوری اطلاعات ابزاری جهان ��ی اس ��ت که ما را با خود پ ��یش می برد. هدف این مقاله بررس ��ی کاربرد فن ��اوری اطلاعات برمدیر ��یت تراف کی و ارائه مدلی برای اجرای موفق در مدیریت تراف کی کش ��ور اس ��ت. برای کارا کردن س ��امانه های بزرگراهی و رس ��یدن به اهداف مطرح در یک بزرگراه، نمونه ای ارائه ش ��ده که ش ��امل پنج بخش مدیریت و تصمیم گیری، جم عآوری اطلاعات، سامانه واپایش، اطلاع رسانی به راننده و نظارت، برنامه ریزی و اجرا بوده که به عنوان بخشی از مجموعه مرکزواپایش ترافیک]شد آمد[ عمل کرده و درمجموع این نمونه می تواند به کارایی سامان ههای بزرگراهی کمک بسیاری کند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
فناوری اطلاعات، مدیریت ترافیک]شد آمد[، سامان ههای هوشمند،
عنوان انگلیسی
Application of Information Technology in Traffic Management and Providing Comprehensive Model for Successful Performance Across Country
چکیده انگلیسی مقاله
The progress of technology and application of electronic systems has been effective in reduction of urban traffic in daily life for long time. Some of the urban managers were astonished as a result of doing daily affairs through internet by people. It can be said that IT is a universal tool that help us during daily affairs. This article describes the application of IT on traffic management and provides a model for successful performance for it. Finally, for showing effectiveness of highway systems and reaching mentioned objectives in a highway, a model have been provided that included five parts such as management and decision making, information collecting, control system, publicity to driver and monitoring, planning and performance which act as a part of traffic control center task. Generally, this model can be help for the effectiveness of highway systems.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
نیما رنجی جفرودی |
صاحب بدری |
نشانی اینترنتی
http://tale.jrl.police.ir/article_10782_34d1ffb1c584e88ebee698a649a98dda.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/833/article-833-1640833.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات