|
راهور، جلد ۱۳۹۱، شماره ۲۰، صفحات ۵۵-۷۲
|
|
|
عنوان فارسی |
طراحی الگوی تعام ل و ارتباطات بین سازما نها در مدیریت امداد و نجات جاد های |
|
چکیده فارسی مقاله |
کیی از مه مترین موارد مربوط به ایمنی، مدیریت امداد جاد های است که در این راستا طراحی مناسب ارتباطات بین سازمانی و نقش هرکی از آنها در مدیریت امداد موجب کاهش مشکلات امداد رسانی خواهد شد. در اغلب کشورهای موفق در زمینه ایمنی حمل و نقل جاد های ارائه فعالی تهای امدادرسانی در طول را هها به سه بخش امداد پزشکی، امداد و نجات جاد های و امداد فنی خودرو تقسی مبندی م یشود. کیی از مشکلاتی که در طول را ههای کشور وجود دارد این است که بسیاری از گرو ههای درگیر در مدیریت امداد وظایف گرو ههای دیگر را انجام م یدهند. به همین دلیل روند امدادرسانی در طول را ههای کشور بسیار کند است. درصورتی که ارگا نها و سازما نهای درگیر در مدیریت امداد مشخص باشند و الگوی مناسبی در خصوص تعاملات و ارتباطات بین سازمانی در امر مدیریت امداد وجود داشته باشد، در نهایت مدیریت حوادث و بحرا نها بهبود مییابد. هدف این مطالعه طراحی الگوی تعاملات و ارتباطات بین سازمانی در مدیریت امداد و نجات جاد های کشور است. این مطالعه به روش اسنادی و با استفاده از اسناد و مدارک موجود در زمینه مورد مطالعه انجام شده است. نتایج این مطالعه نشان داد مشخص شدن جایگاه ارگا نهای امداد رسان در ارائه خدمات مدیریتا مداد، چگونگیب رنام هریزی، پوشش شبکه جاد های گرو ههایا مداد و هماهنگیب ین گرو ههای خدمات مدیریت امدادا ز جمله عواملی هستند که در طراحی این الگو مؤثرند. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
Designing Interaction Model and Inter Organizational Communications in Road Aid and Rescue Management |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
One elements of safety is road aid management in which the appropriate interorganizational communications and the role of each of them in aid management will result in reduction of aiding problems. In some successful countries, in the field of road transportation safety, providing of rescue activities on roads divided into three parts of medical aids, road rescue and said and car technical aid. One of the problems of related groups of aid management is doing the task of other groups and as a result of this, aiding trend across the roads of country is too slow. If the organizations and offices involved in aid management, clear and appropriate model of interaction and inter-organizational communications be provided, hazard and crisis management will improve the object of this study that is designing interaction model and inter-organizational communications in rescue and aid management across country. This study is based on the available documents and evidence of performed study. The result of this study showed that determination of the place of rescue and aid organizations in providing aid management, the kind of planning, covering road network of rescue groups and coordination between aid management services are among the effective factors in designing this model. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
مرتضی اسد امرجی |
امیر رسولی |
نغمه رسولی |
احمد رضا سلیمان میگونی |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://tale.jrl.police.ir/article_10780_d8913c49e92c531286f139381f0bcd25.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/833/article-833-1640831.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|