راهور، جلد ۱۳۹۱، شماره ۲۰، صفحات ۱۱-۳۰

عنوان فارسی مقایسه شرایط نقاط حادث هخیز در برخی کشورهای اروپایی و ایران
چکیده فارسی مقاله امروزه موضوع ایمنی را هها و کاهش تصادفات جاد های به دلیل ایجاد هزین ههای سنگین عمومی و اقتصادی تصادفات جاد های و پیامدهای جسمی و روانی آن بر روی افراد، خانواد هها و جوامع کیی از مه مترین دغدغ ههای مهندس ��ان تراف کی و پلیس راهور در تحقیقاتشان به شمار م یآید. به دلیل وجود محدودی تهای اجرایی و بودج های برای ایم نسازی کلیه قطعات تصاد فخیز، امکان ایم نسازی تمامی ا ��ین قطع ��ات در را هها وجود ندارد؛ لذا باید ضمن شناس ��ایی قطعات تصاد فخ ��یز آنها را برای انجام عملیات ایم نسازی، اولوی تبندی کرد. در این تحقیق ابتدا رو شهایی برای شناسایی نقاط حادث هخیز بیان شده، سپس تعاریفی از نقاط حادث هخیز در کشورهای آلمان، اتریش، دانمارک، فنلاند، مجارستان، نروژ، س ��وئیس، رومانی، پرتغال، انگلیس و در پایان نیز ایران ارائه ش ��ده است. در ادامه نیز روند گام به گامی برای ارائه راهکار جهت بهسازی مقاطع تصاد فخیز ارائه خواهد شد. برای این منظور ابتدا به بررسی مهار تهای لازم جهت مطالعه مقاطع تصاد فخیز و س ��پس به تش ��ریح گا مهای بهبود نقاط حادث هخیز پرداخته ش ��ده اس ��ت. در پایان نیز با مقایسه ش ��رایط را ههای ایران با این کشورها، تعریف این نقاط و چگونگی بهبود آنها برای ایران ارائه شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Comparison of Accident Prone Places between Iran and some European Countries
چکیده انگلیسی مقاله Today road safety and road accident reduction because of economic and heavy public expenditures of road accident and psychological and physical consequences on individuals, families and society is one of the most important concerns of a traffic engineers and traffic police. As a result of administrative and budget restriction for the safety of all accident prone instruments, there is no opportunity for making safe all of the roads instruments. Accident prone instruments for safety operations should be prioritized. In this study, first, identification procedures of accident-prone places are presented by Germany, Austrish, Denmark, Finland, Hungray, Norway, Swiss, Romania, Portugal, England and Finally Iran. Then, step by step solution for optimizing accident-prone places are presented. For this purpose, first, required skills of accident-prone places for study are provided and then description of accident-prone improvement steps are stated. Finally, roads condition comparison of Iran with these counties, definition of these places, the ways of their improvement for Iran are provided.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله ایت ظفری |



نشانی اینترنتی http://tale.jrl.police.ir/article_10778_60ff169f4b6436d68080a3a40c3c97d9.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/833/article-833-1640829.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات