این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 22 آذر 1404
راهور
، جلد ۱۳۹۲، شماره ۲۲، صفحات ۱۲۹-۱۵۰
عنوان فارسی
مقایسه حمل و نقل انسان محور و خودرو محور
چکیده فارسی مقاله
گسترش سریع شهرها، افزایش تعداد خودروها و وابستگی جوامع و انس ا نها به اتومبیل موجب تأثیرات منفی بر محیط زیست، سلامت و ایمنی انسان شده است. رویکرد برنام هریزی شهری در ده ههای اخیر در جهت انس ��ان محور نمودن فضاهای شهری، افزایش قابلیت پیاده مداری آن ها، ارتقاء سطح ایمنی و سلامت انسان است. پژوهش حاضر با هدف مقایسه حمل و نقل انسان محور و خودرو محور انجام شد و محدود ههای بزرگراه شهید نواب صفوی و پیاده راه 15 خرداد به لحاظ کالبدی، زیست محیطی، ترافیک و دسترسی مورد بررسی و تحلیل قرار گرفتند. این پژوهش کاربردی، به لحاظ روش تطبیقی و در 4 مرحله با بررسی مقالات، کتب، مطالعات انجام شده در این زمینه و مصاحبه با استفاده کنندگان از این فضاها انجام شد. نتایج مطالعه حاکی از آن است که محدوده بزرگراه شهید نواب صفوی با توجه به طراحی خودرو محور آن دارای معضلاتی است که موجب افت کیفیت زندگی شده است. از طرفی پیاده راه سازی خیابان 15 خرداد در سالیان اخیر موجب افزایش رضایت تعداد زیادی از شهروندان و ارتقا کیفیت محیط شده است. با توجه به اهمیت و ضرورت انسان محور نمودن فضاهای شهری، لازم است ضمن در نظر گرفتن نیازها و خواست ههای افراد و گروه های مختلف استفاده کننده از فضاها، با برنامه ریزی و طراحی صحیح اقدام به ساماندهی فضاهای شهری شود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Comparison of Human Based and Automobile Based Transportation
چکیده انگلیسی مقاله
This study explored the nature of errors made by drivers when distracted versus not distracted. Participants drove an instrumented vehicle around an urban test route both while distracted (i.e. performing a visual detection task) and while not distracted. Two in vehicle observers recorded the driving errors made and a range of other data were collected, including driver verbal protocols, and video and vehicle data (speed, braking, steering vehicle, etc). Classification of the errors revealed that drivers were significantly more likely to make errors when distracted; although driving errors were prevalent even when not distracted. Interestingly, the nature of the errors made by distracted drivers did not differ substantially from those made by non-distracted drivers. Avenues for broadening our understanding of the relationship between distraction and driving errors are discussed along with the advantages of using a multi-method framework for studying driver behavior.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
علی خاکساری |
مهناز خردمند |
نشانی اینترنتی
http://tale.jrl.police.ir/article_10771_4b9f54769d9e91742fcc1a876224f20a.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/833/article-833-1640822.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات