این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
راهور
، جلد ۱۳۹۲، شماره ۲۴، صفحات ۷۷-۸۹
عنوان فارسی
ارزیابی قوانین ساعت کاری و محدودی تهای رانندگی با ناوگان حمل و نقل مسافری جاد های کشور
چکیده فارسی مقاله
محدودیت های میزان ساعت رانندگی و استراحت رانندگان این نوع ناوگانی بی نشهری کییا ز عواملی است که اگر در کی شبان هروز ب هصورت مناسب تع یین نشود، می تواند بر روی رفتار رانندگان و عملکرد رانندگی آنها تأثیرگذار باشد ب هطوری که خستگی و فرسایش روحی و جسمی راننده و درنهایت تصادف را در پی خواهد داشت. مسئله خستگی رانندگان ناوگان مسافری از دو جنبه اهمیت بیشتری نسبت به وسایل نقلیه شخصی پیدا م یکند: اول اینکه، این رانندگان بیشتر از سایر رانندگان در جاد هها تردد م یکنند و عموماً مساف تهای طولانی تر را می پیمایند و دوم آنکه، احتمال جرح و فوت در تصادفات وسایل نقلیه سنگین بیشتر است. بنابراین باتوجه به اهمیت واپایش ساعت کاری رانندگان ناوگان مسافری در این مقاله با هدف شناسایی نقاط ضعف قوانین و ضوابط ساعت کاری رانندگان مسافری در کشور، این قوانین به طور کامل مورد بررسی قرار گرفته و با انجام مقایسه تطبیقی جزییات قوانین جاری کشور با قوانین و ضوابط مرتبط در چند کشور توسعه یافته، نواقص و مشکلات موجود شناسایی و راهکارهای لازم ارایه شده است. نتایج این مطالعه نشان می دهد که قوانین کشور ایران نسبت به دیگر کشورهای مورد مطالعه از ساختار بسیار ساد های برخوردار است و جزئیات لازم از قبیل میزان استراح تهای اجباری در طول روز، هفته و حتی ماه دیده نشده و در این قوانین لحاظ نشده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
رانندگان، ناوگان مسافری، خستگی، ساعت کاری، ایمنی،
عنوان انگلیسی
The Evaluation of Working hour Laws and Driving Restrictions on Road Transportation Systems
چکیده انگلیسی مقاله
The investigations show the high rate of fatigue among the passenger transportation drivers. Driving hour and rest is one of the factors which is not identified appropriately at night and day and can affect driver›s behavior and performance and resultin fatigue and depression in drivers. The fatigue of passenger transportation drivers against personal ear drivers are more important for two reasons. First, because they drive long distance and second they have more injury and fatalities. By identifying the working hour problems and desciplines, the problems will be identified and necessary strategies will be presented. The most important findings of this research is that the Iran have very simple law system and structure against other countries. In this country the details of compulsory resting and relaxation of day, week and even month for drivers is not identified.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
نصیر براداران رحمانیان |
حمید رضا شهرکی ثانوی |
محمود خوش نشان |
نشانی اینترنتی
http://tale.jrl.police.ir/article_10759_275ea8f20cfe8ce180598388f15c2626.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/833/article-833-1640810.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات