|
راهور، جلد ۱۳۹۳، شماره ۲۵، صفحات ۷۳-۸۹
|
|
|
عنوان فارسی |
بررسی الگوی فعلی محدودیت طرح زوج و فرد شهر تهران بر اساس مقایسه درصد تخلفات |
|
چکیده فارسی مقاله |
ایجاد محدودیت های شدآمدی برای تردد وسایل نقلیه در مناطق مرکزی و پرازدحام شهرها، یکی از روش های مرسوم واپایش شدآمد و آلاینده های شدآمدی در کشورهای مختلف است. شهر تهران از جمله کلا نشهرهایی است که در زمینه اعمال محدودی تهای شدآمدی سابقه طولانی دارد و از سال 1358 به بعد، انواع محدودیت های شدآمدی را اجرا کرده است. بنابراین، از سال 1384 و به دلیل افزایش میزان آلودگی هوا در این شهر، معاونت حمل ونق ل و ترافیک شهرداری تهران اقدام به اجرای طرحی با عنوان ممنوعیت تردد خودروها براساس شماره پلاک خودروها )طرح زوج یا فرد( به موازات طرح شدآمد کرده است. بررسی سوابق اجرای این طرح در سایر کشورهای مجری نشان می دهد که در اکثر موارد، این طرح، طرحی کوتا همدت بوده و در بلند مدت نتایج قابل قبولی را ارائه نخواهد کرد. در این پژوهش، محققان سعی کرده اند تا با بررسی نتایج حاصل از برداشت اطلاعات مربوط به تردد وسایل نقلیه در محدوده ورودی طرح زوج یا فرد شهر تهران و بررسی میزان شدآمد ورودی به محدوده طرح و همچنین باتوجه به تعداد متفاوت وسایل نقلیه زوج یا فرد، به اثرسنجی طرح در بازه های زمانی گوناگون بپردازند. نتایج این مطالعه نشان دهندۀ افزایش تمایل به خرید خودرو ثانویه در بین شهروندان و همچنین افزایش تمایل ورود غیرمجاز به محدوده از سوی دارندگان خودروهای با پلاک فرد است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
محدوده زوج و فرد، شماره پلاک، الگوی محدودیت، درصد تخلفات، |
|
عنوان انگلیسی |
The Study of Current Model of Odd and Even Limiting Project in Tehran Base on the Comparison of Violation Percentage |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Traffic limit for vehicle crossing in central part of cities, is one of the usual methods of traffic control and traffic pollution control in different countries. Tehran is one of the metropolitan cities that has long record in conducting traffic limits. From 2005 because of higher rate of air pollution, Traffic and transportation authorities carried out a project by limiting cars crossing base on the odd and even car plate number. The study of this project in different countries showed that in most cases, this project is temporary and can’t attempt to measure the effectiveness of this project in different time span by studying the related information of odd or even number of vehicles. The result of study showed that increasing inclination of drivers to enter the project area illegally. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
هومن آل نوری فروشانی |
بابک میربهاء |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://tale.jrl.police.ir/article_10820_4512b358f2886924675cd7538b327677.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/833/article-833-1640803.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|