|
راهور، جلد ۱۳۹۳، شماره ۲۵، صفحات ۳۷-۵۲
|
|
|
عنوان فارسی |
مدیریت تردد عابران پیاده در معابر شهری با اولویت بهبود کارایی پل های عابر |
|
چکیده فارسی مقاله |
در کنار هزینه های ناشی از احداث پل های عابرپیاده همواره این چالش وجود دارد که آیا عابران پیاده به منظور تردد عرضی، از این روگذرها اس فاده خواهند کرد یا خیر؟ هدف در این مطالعه بررسی رفتار عابران پیاده در مواجهه با پ لهای عابر و دسیابی به راهکاری مفید در جهت ارتقا کارایی این روگذرهاست. بدین منظور پ لهای قرار گرفته در شمال و جنوب میدان توحید در شهر تهران به عنوان نمونه ای مناسب برای مطالعه انتخاب شده است. در کنار برداشت اطلاعات هندسی و عملکردی این پ لها، اطلاعات مربوط به تردد عابران به صورت مصاحبه حضوری با افرادی که به منظور تردد عرضی به جای استفاده از پل، از سطح سوار هرو عبور می کردند، جم عآوری شده است. این پژوهش نشان می دهد که عل یرغم سازه نسبتاً قابل توجه پل های عابر، به طور میانگین در حدود 21 درصد عابران از لحاظ ذهنی حضور پل را درک نمی کنند. همچنین این مطالعه نشان می دهد در مورد پل های با درصد کارائی بسیار پائین، مکانیزه کردن پل هها در حدود 60 درصد حجم تردد زیر پل را به روی آن انتقال داده و تا 4 برابر درصد کارایی پ لهای عابر را افزایش می دهد. همچنین مشاهده می شود که به عنوان راهکاری مناسب به منظور افزایش قابل توجه کارایی پ لهای عابر، در کنار مکانیزاسیون پله ها، توجه عابران پیاده نیز باید به طور کامل به پل عابر و شرایط مطلوب استفاده از آن جلب شود. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
Pedestrian Movement Management in Urban Streets by Prioritizing the Enhancement of Pedestrian Bridges |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Along with the considerable cost of building pedestrian bridges, there is always this challenge that whether these overpasses are used by pedestrians or not. This study aims to evaluate pedestrian behavior in confront of pedestrian bridges and is trying to achieve an appropriate solution toward the enhancement of pedestrian bridges. Reaching this goal, pedestrian bridges which are located at the south and north side of Tohid square in Tehran are selected. Besides the geometrical and operational aspects of these bridges, the information of pedestrians who cross streets without utilizing pedestrian bridges are collected via interview. This research shows that in spite of huge structure of bridges, approximately %21 of pedestrians do not mentally perceive the existence of bridges. It also demonstrates that in the case of inefficient pedestrian bridges, providing mechanized stairs could convey %60 of the pedestrian movement from street bed to overpasses and could totally increase the efficiency of pedestrian bridges up to four times. It is also concluded that besides providing mechanized stairs as an appropriate solution to increase the efficiency of pedestrian bridges, pedestrians must be also mentally notified of the existence of the bridges |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
مسعود قدرت آبادی |
مجید قدرت آبادی |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://tale.jrl.police.ir/article_10818_01e37f76a2764494a817b7a070c5dc03.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/833/article-833-1640801.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|