|
راهور، جلد ۱۳۹۳، شماره ۲۶، صفحات ۱۱-۲۹
|
|
|
عنوان فارسی |
اولویت بندی راه های استان تهران در شرایط بحران با استفاده از شاخص استحکام شبکه |
|
چکیده فارسی مقاله |
حوادث و بلایای طبیعی و غیرطبیعی نتایج بسیار زیا نباری در زمین ههای گوناگون اقتصادی و اجتماعی در پی خواهند داشت. عملکرد زیرساخ تهای مهمی چون شبک ههای حم لونقل، انرژی )آب، برق و گاز( و ارتباطات نیز م یتواند در اثر وقوع این بحرا نها و حوادث تح تتأثیر قرار گرفته و باعث تشدید خسارات وارده شود. با وجود عدم توانایی انسان برای پی شبینی )به طور دقیق( و جلوگیری از وقوع حوادث و بلایایی مانند زلزله )حداقل در زمان حاضر(، م یتوان باا تخاذ تصمی مهای مناسب پیشا ز وقوع بحران باعث کاهش خسارات وارده شد. در همین راستا، در مطالعۀ پیش رو، بررسی عملکرد شبکه جاده ای با تأکید بر ظرفیت کمان ها از طریق سناریو سازی برای حالات محتمل وقوع بحران )با در نظر گرفتن بحران احتمالی وقوع زلزله( صورت می پذیرد. در این خصوص کمان های موجود در استان تهران در هر مرحله و به صورت تک تک قطع شده و ماتریس مبدا- مقصد به شبکه تخصیص داده می شود. خروجی هم فزون شبکه، که شامل وسیله- ساعت طی شده در شبکه است، ب هدست آمده و ملاک اولویت بندی قرار می گیرد. کما نهای شبکه بر پایه میزان تأثیر منفی بر وسیله- ساعت شبکه، به چهار اولویت خیلی زیاد بحرانی، خیلی بحرانی، بحرانی و متوسط بحرانی تقسیم شدند. اولویت خیلی زیاد بحرانی گروه شامل پنجاه کمانی است که بیشترین تأثیر منفی را بر وسیله- ساعت شبکه دارند و به عبارت دیگر باعث افزایش وسیله- ساعت کل شبکه م یشود. بازه تأثیرگذاری قطع شدن هر کی از این لین کها بر وسیله- ساعت شبکه از 38 / 11 درصد آغاز می شود. قسم تهایی از مسیرهای منتهی به کرج، قم، ساوه، ورامین، قدس، شهریار، فیروزکوه، لواسانات و بزرگراه امام رضا در این گروه قرار گرفت هاند. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
Prioritizing Tehran Roads in Crisis Condition |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Natural disasters have more considerable economic and social loss consequences. Infrastructures such as transportation network, energy (water, power and gas) and communications will be affected by these natural disasters and crisis. By human disability to control and prediction of natural disasters such as earthquake, nevertheless, we can decrease damages by appropriate decision. In this way, in the present study road networks by emphasizing on arches capacity and through possible crisis scenario was analyzed. The available arches of Tehran step by step and in the form of first to end matrices were allocated to the network. The network product which is included distanced vehicle – hours in the network was prioritized. Network arches based on the negative effect on the vehicle – hour network, have been divided into four prioritized of high, very high, medium and normal crisis. The very high crisis group includes fifty arches that have more negative effect on thenetwork. Affecting output of cutting each links on vehicle – hour network will begin from 11.38 routes of Karaj, Qom, Saveh, Varamin, Qods, Shahriar, Firuzkuh, lavasanat, Imam Reza highway are in this group |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
علیرضا ماهپور |
بابک میربها |
محمود صفارزاده |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://tale.jrl.police.ir/article_10823_902599629dbf0beaf89f227401d085d9.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/833/article-833-1640794.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|