راهور، جلد ۱۳۹۴، شماره ۳۰، صفحات ۱۰۹-۱۲۵

عنوان فارسی شناسایی نقاط حادثه خیز و رتبه بندی سطح ایمنی تقاطعات غیر هم سطح شهری
چکیده فارسی مقاله هدف اصلی این مطالعه، شناسایی نقاط حادث هخیز و نوع تصادفات غالب وهمچنین میزان وشدت آ نها در تقاطعات غیر هم سطح شهری و رتبه بندی سطح ایمنی تبادلات است. ارزیابی تصادفات غالب براساس اطلاعات تصادفات مربوط به 10 تقاطع غیرهم سطح که طی 3 سال متمادی در ایالت ویرجینای آمریکا رخ داده صورت گرفته است. رتب هبندی سطح ایمنی تقاطعات غیرهم سطح به کمک روش تحلیل سلسل ه مراتبی براساس نظر کارشناسان ذ یصاح و خبره انجام گرفت. در تحلیل نتایج، از تحقیقات صورت گرفته در آمریکا با استفاده از بانک اطلاعاتی TRIS و همچنین بررس یهای انجام گرفته در ایران در حوزه ایمنی تقاطعات غیرهم سطح استفاده شد. درارزیابی اقتصادی هزین ههای تصادفات خسارتی، جرحی و فوتی، از آمار ارائه شده توسط شورای ایمنی آمریکا بهره گرفته شد. نتایج نشان داد که درتبادل شبدری سهم عمد های از تصادفات مربوط به رم پهای ورودی و خروجی و نواحی ضربدری م یباشد و بیش از 50 درصد تصادفات در تبادلات نیمه شبدری و ت کنقط های در محل تقاطع دو جاده رخ م یدهد. همچنین تصادف جلوب هعقب شای عترین نوع تصادف در تبادلات محسوب م یشود و در چهار تبادل تفاوت چشمگیری بین درصد وقوع آن نیست. ضمنا از نظر متخصصان و مهندسان راه، تبادل جهتی به عنوان ایم نترین تبادل انتخاب شد. دلیل آ نرا م یتوان مجزا بودن را ههای عبوروسای لنقلیه وعدم وجود نواحی ضربدری و تقاطع بیان کرد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Identify the car accident full and ranking Interchange urban safety level using the Analytic Hierarchy Process (AHP)
چکیده انگلیسی مقاله The main objective of this study was to identify the type of accidents and car accident full points, as well as the amount and severity of accidents at urban interchanges. Assessment of prevailing traffic crashes are based on the crashes involving 10 interchanges that has been occurred over 3 years in the state of Virginia in America. Analytical Hierarchy Process is used for ranking the safety level of the interchanges based on competent and qualified experts and data were analyzed. In analyzing the results, researches conducted in the United States using the TRIS database and studies in the field of safety in Iran for interchanges were used. The economic assessment of the costs of accidents, the figures provided by the Safety Council of America has been applied. Finally it was concluded that major share of accidents in cloverleaf interchanges are for the entrance and exit ramps and crossover region and more than 50% of accidents in partial cloverleaf and single point interchanges occur at the crossroads. Also rear end accident is the most common type of accident in interchanges and there is no significant difference between the percentages of accident occurrence. While experts and engineers express that directional interchange as the safest interchange and because it can be different ways of passing vehicles and the lack of crossovers.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله حسن زیاری |


پیمان میرزابابایی |



نشانی اینترنتی http://tale.jrl.police.ir/article_10854_c86d89f356ab5f288cb69e2e79ea17cc.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/833/article-833-1640775.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات