این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
راهور
، جلد ۱۳۹۴، شماره ۳۰، صفحات ۴۷-۶۰
عنوان فارسی
مطالعه تخمین ظرفیت راه در ایران
چکیده فارسی مقاله
ظرفیت راه به عنوان یکی از مه مترین مبانی مهندسی ترافیک شناخته شده و پایه مطالعات ترافیکی است. تخمین مقدار ظرفیت راه سا لها مورد توجه محققان بوده و تحقیقات متعددی در این زمینه انجام شده است. در نتیجه رو شهایی به منظور تخمین ظرفیت ارائه شده است که به دو گروه اصلی رو شهای مستقیم تجربی و غیر مستقیم تجربی تقسیم م یشوند. رو شهای مستقیم تجربی بر پایه مشاهدات انجام شده هستند حال آنکهرو شهای غیر مستقیم تجربی، ظرفیت راه را بر اساس مد لهای تهیه شده از مطالعات پیشین برآورد می کنند. امکان تخمین ظرفیت دقیق راه با توجه به رفتار متفاوت رانندگان در شرایط مختلف محیطی به صورت مقادیر ثابت و قطعی وجود ندارد. به همین دلیل ظرفیت راه به صورت یک مقدار احتمالی تعریف م یشود. در این مطالعه عاوه بر دسته بندی و شناسایی رو شهای تخمین ظرفیت راه اقدام به بررسی و مقایسه رو شها بر اساس معیارهای نوع اطلاعات مورد نیاز و جریان تردد مربوط، لزوم انجام مد لسازی های ریاضی پیچیده و همچنین اعتبار نتایج هر روش، شده است. در نهایت تع یین و انتخاب بهترین روش در کشور، با توجه به ویژگ یهای مطالعات مورد نظر و اطلاعات موجود طبق قضاوت مهندسی امکان پذیر خواهد بود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
A Review of Road Capacity Estimation Methods and Finding the Appropriate Method Based on Iran’s condition
چکیده انگلیسی مقاله
Road capacity is known as the intrinsic part of traffic management. The estimation of capacity is considered for several years and so many investigations have been done in this field. Therefore, some methods have found and categorized in 2 groups: direct empirical method and indirect empirical method. Direct empirical method is based on observations, while with the aim of indirect empirical method the capacity is estimated based on previous studies and models. On the other hand, it is impossible to find a deterministic value for capacity due to various driving behavioral and environmental factors. So, capacity is defined as stochastic function. In this paper various methods of capacity estimation defined and compared with each other according to Iran’s exclusive conditions like data availability. Complex mathematical procedure besides the degree of validity of each method’s result is considered as well. Finally, best method can be taken into account based on various features of study.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
خسرو اویسی |
سهیل سهرابی |
مونا مصلی نژاد |
نشانی اینترنتی
http://tale.jrl.police.ir/article_10849_039de29e1460a7b878ec98493f1fb022.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/833/article-833-1640771.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات