راهور، جلد ۱۳۹۴، شماره ۳۲، صفحات ۱۴۱-۱۵۲

عنوان فارسی بررسی میدانی رابطه بافت درشت روسازی آسفالتی و تصادفات ، مطالعه موردی خیابان شهید رجایی تهران
چکیده فارسی مقاله افزایش اصطکاک راه ، کاهش تصادفات را در پی دارد و بافت روسازی از عوامل موثر بر اصطکاک راه می باشد. در این تحقیق با بررسی اطلاعات آماری مربوط به ترافیک ، تصادفات، با انجام آزمایشات میدانی مربوط به آسفالت گرم و آزمایش پخش ماسه برای تعیین بافت درشت روسازی به مطالعه موردی خیابان شهید رجایی تهران، مسیر شمال به جنوب حد فاصل پل آزادگان تا بیمارستان شهدای هفتم تیر می پردازد. سپس با بررسی ارتباط بین داده ها و نتایج آزمایشات، نمودارهای چگونگی تغییرات بافت درشت روسازی نسبت به زمان ارائه گردیده است که با بررسی نتایج می توان نتیجه گرفت که بافت درشت روسازی با عبور ترافیک از معبر به طور محسوسی در ابتدا کاهش می یابد و به تدریج این مقدار به حداقل خود رسیده و عدد ثابتی می شود. از مقایسه نتایج بافت درشت روسازی با اعداد حداقل استاندارد مشخص گردید که در بازه زمانی مورد مطالعه نتایج مذکور از حد مجاز آیین نامه پایین تر نمی شود و تاثیری در زمان نیاز به بهسازی معبر ندارد. همچنین از مقایسه آمار تصادفات قبل و پس از اصلاح بافت روسازی مشخص شد که پس از اصلاح بافت روسازی آسفالتی خیابان شهید رجایی آمار تصادفات کاهش داشته است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله تصادفات، بافت روسازی، آزمایش پخش ماسه،

عنوان انگلیسی A field study on relation of accidents and texture of asphalt pavement, Case study Rajai street in Tehran
چکیده انگلیسی مقاله Slipperiness of the road surface is one of the factors which increase the risk of accidents, Road friction changes with change pavement texture. In this research tried to study on the effect of the mean surface macrotexture depth on the accidents. This field study has been performed by examining the statistical information related to traffic and accidents and case study of a street with heavy traffic in Tehran. Sand patch test was used to determine mean surface macrotexture depth. Finally indicated that macrotexture depth of pavement decreases by time and traffic crossing. First this decrease is more and then gradually declines. Results have shown that number of accidents decreased sensibly by modifying pavement texture.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Accidents, pavement texture, sand patch test

نویسندگان مقاله محمد کاری |


منصور فخری |



نشانی اینترنتی http://tale.jrl.police.ir/article_10868_7abb2b612e7bca68eff977cb43b20657.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/833/article-833-1640762.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات