این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
راهور، جلد ۱۳۹۵، شماره ۳۶، صفحات ۱۳۱-۱۵۲

عنوان فارسی بررسی رابطه مدیریت کیفیت فراگیر و ارتقای مهارت‌های شغلی کارشناسان تصادفات از نظر رؤسای مناطق ۲۶ گانه راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ
چکیده فارسی مقاله هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه میان مؤلفه مدیریت کیفیت فراگیر و ارتقای مهارت‌های شغلی کارشناسان تصادفات است. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر نحوۀ گردآوری اطلاعات، توصیفی و از نوع همبستگی می‌باشد. گردآوری اطلاعات به روش توزیع پرسشنامه و روش تحلیل آن، آمار توصیفی با نرم‌افزار اس‌پی‌اس‌اس است. جامعۀ آماری پژوهش، 31 نفر رؤسا و سرکلانتران مناطق 26 گانه راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ است. آلفای کرونباخ پرسشنامه، 9/0 به دست آمده است. مؤلفۀ مدیریت کیفیت فراگیر دارای 9 شاخص و مؤلفه ارتقای مهارت افسران دارای 4 مؤلفه بوده است. پژوهش شامل 5 سؤال، یک سؤال اصلی و چهار سؤال فرعی است. نتایج پژوهش نشان می‌دهد که میان مؤلفۀ مدیریت کیفیت فراگیر و ارتقای مهارت‌های شغلی کارشناسان تصادفات همبستگی مثبت و مستقیم وجود دارد و نیز میان مؤلفهۀ مدیریت کیفیت فراگیر با شاخص‌های مدیریت بهتر صحنه تصادف، جلب رضایت شهروندان در خصوص رسیدگی به‌موقع به تصادفات، برخورد مطلوب افسران با مشتریان سازمان و آموزش‌های ضمن خدمت همبستگی مستقیم وجود دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Investigation of relationship between TQM (total quality management) and improving job skills of accident experts in viewpoints of Traffic police chiefs in 26 traffic districts of Tehran
چکیده انگلیسی مقاله The present research aims to investigate the relationship between total quality management and improving job skills of accidents experts. This research is appliced in and is correlational-descriptive in terms of data collection method. Data collection by distributing questionnaires and its analysis method was performed in descriptive statistics using SPSS software. The statistical population included 31 chairmen and chief of stations of 26 districts in Tehran. Cranach’s alpha for questionnaire was estimated about 0.9. TQM has 9 criteria components and skills improvement of officers has 4 components. The research included five questions, one main question and four secondary ones. The results showed that there was positive and direct correlation between the components of total quality management and enhancing job skills in accidents experts and also there is and direct correlation was found between total quality management and better management in an accident scene, timely satisfaction of citizens regarding the accidents ontime investigation, officers good behaviors with organization's customers, service training.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مهیا زکی زاده نی نی |


محمد رضا سرمدی |


حمید ملکی |


رمضان منتظری سفید دشتی |
دانشجوی دانشکده فرماندهی و ستاد


نشانی اینترنتی http://tale.jrl.police.ir/article_10892_08fc139ddb11a95350778b1b080e9f24.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/833/article-833-1640738.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات