|
راهور، جلد ۱۳۹۵، شماره ۳۶، صفحات ۵۷-۷۷
|
|
|
عنوان فارسی |
نهادهای تأثیرگذار و راهکارهای آموزشی در گرایش کودکان پیشدبستانی به رفتارهای ترافیکی ایمن |
|
چکیده فارسی مقاله |
مهمترین عامل در بین عوامل مؤثر در تصادفات، عامل انسانی است؛ لذا در حال حاضر یکی از دغدغههای نیروی انتظامی برای مدیریت شهری و کنترل اجتماعی، نهادینهکردن هنجارها و قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است. تحقیقات حاکی از آن است که این نظم پذیری و کسب مهارتهای اجتماعی در مقطع پیشدبستانی در حالت پایدارتری آموخته میشوند. ازاینرو این مقاله، توجه خود را به این گروه سنی معطوف کرده است. این پژوهش سعی دارد تا عوامل تأثیرگذار در انتقال فرهنگ ترافیک را معرفی کرده، فراهمسازی بستر آموزش را موردبررسی قرار دهد و همچنین با ارائۀ راهکارهایی آزمایششده، روشهای آموزشی مناسب را معرفی کند. در این پژوهش از روش کتابخانهای برای جمعآوری اطلاعات و از روش توصیفی-تحلیلی برای ارائۀ اطلاعات استفاده شده است. نتایج بیانگر این موضوع است که چهار عامل خانواده، آموزشوپرورش، رسانه و راهنمایی و رانندگی، از مهمترین عوامل تأثیرگذار در انتقال فرهنگ و آموزش مهارتهای ترافیکی هستند. همچنین چند روش ازجمله بازی، قصهگویی و نمایش فیلم برای آموزش گروه سنی هدف، مناسب تشخیص داده شدند. این روشها در این پژوهش معرفی شد، تأثیرگذاری آنها به بحث گذاشته شد و در مورد نحوۀ اجرای آنها راهکارهایی ارائه گردید. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
Effective institutions and educational strategies in preschool children tend to Traffic Safety Behaviors |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
the most important factor among the effective factors on the accident is the human factor; Now one of the concerns of police for urban management and social control, is institutionalise norms and rules and regulations of the traffic. researchs suggests that this discipline and learning social skills in pre-school grade are learned more stable. Hence this article has focused its attention to this age group. This research is trying to introduce effective factors in traffic cultural transmission, examine providing the substrate education and also by providing solutions tested, introduce proper teaching methods. In this study are used library method to collect information and descriptive- analytical method to provide information. The results suggest that four factors: family, education, media and traffic police, are the most most effective factors in the transmission of culture and traffic skills education . Also a number of ways, including games, storytelling and film screenings were appropriate to educate the target age group. These methods were introduced in this study,their effects were discussed and solutions were presented on how to implement them. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
مهدیه آرائی |
منیره السادات طبائی نژاد |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://tale.jrl.police.ir/article_10889_a134b9fb9024abf9ac65c41284ff2c41.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/833/article-833-1640735.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|