|
راهور، جلد ۱۳۹۵، شماره ۳۶، صفحات ۲۷-۵۶
|
|
|
عنوان فارسی |
بررسی میزان رضایت شهروندان از کیفیت خدمات الکترونیکی پلیس راهور ناجا |
|
چکیده فارسی مقاله |
امروزه رضایت مشتری برای بسیاری از سازمانها مفهومی است که روزبهروز بر اهمیت آن افزوده میشود. همزمان با آن، اهمیت کیفیت خدمات الکترونیکی نیز رو به رشد است و بیشتر سازمانها در محیط رقابتی، پویا و متغیر فعالیت میکنند. در چنین شرایطی، سازمانها برای افزایش رضایت مشتریان، توجه ویژهای به بهبود کیفیت خدمات الکترونیکی خود دارند. هدف پژوهش حاضر، بررسی میزان رضایت شهروندان و رابطه آن با کیفیت خدمات الکترونیکی پلیس راهور ناجا میباشد. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر روشهای کمی گردآوری دادهها، توصیفی - پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش، کلیه شهروندان تهرانی استفادهکننده از خدمات الکترونیکی پلیس راهور هستند که 100 نفر از آنها پرسشنامه را تکمیل و برگرداندند. دادههای پژوهش با استفاده از پرسشنامه جمعآوری شده است. نتایج پژوهش نشان میدهد که بین کیفیت خدمات الکترونیکی پلیس از بُعد سرعت انجام کار، کاملبودن، در دسترسبودن، محرمانهبودن، پاسخگوبودن، جبران خدمات، بهروزبودن، محتوای اطلاعات و رضایت شهروندان رابطه معناداری وجود دارد و بین کیفیت خدمات الکترونیکی پلیس راهور ناجا از بُعد نمای بصری و رضایت شهروندان، رابطه معناداری وجود ندارد و این رابطه با کمتر از 95% اطمینان رد میشود. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
رضایتمندی، شهروندان، کیفیت، خدمات الکترونیکی، پلیس راهور ناجا، |
|
عنوان انگلیسی |
A survey on Citizen's satisfaction and it's relation with quality of electronic services of Iranian traffic police: (case study :Tehran city) |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Today, for many organizations, customer satisfaction is a concept that is growing its importance. At the same time, the importance of electronic service quality is growing and more organizations operate in competitive, dynamic and changing environment. In such circumstances, organizations pay special attention to improving their quality of electronic services to increase customer satisfaction. The aim of present study surveys the relationship between citizen's satisfaction with the quality of electronic services of iranian traffic police. This study is applied and quantitative method of data collection is descriptive-survey. The statistical population consists of all citizens that use from Iranian traffic police Electronic services that 100 of them were returned and completed questionnaire. The data was collected using a questionnaire. The results showed that between the quality of Iranian traffic police Electronic services (performance speed, completeness, availability, confidentiality, accountability, compensation, to date, the information content and citizen satisfaction) There is a significant relationship. Based on the research ninth hypothesis, there is no significant relationship between the quality of Iranian traffic police Electronic services and citizen satisfaction, and this relationship is less than 95% rejection. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
ولی خسروی |
کرم الله دانشفرد |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://tale.jrl.police.ir/article_10888_dc7f4e379fd07eb01702ba4d5d8f752d.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/833/article-833-1640734.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|