این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
راهور
، جلد ۱۳۹۶، شماره ۴۰، صفحات ۴۷-۷۳
عنوان فارسی
سنجش کیفیت خدمات الکترونیکی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا
چکیده فارسی مقاله
زمینه و هدف: هدف پژوهش حاضر، سنجش کیفیت خدمات الکترونیکی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا است که از طریق وبسایت «راهور 120» ارائه میگردد. بررسی این موضوع به لحاظ دستیابی این سازمان به عملکرد بهتر و کیفیت بالاتر در عرضۀ خدمات الکترونیکی و همچنین ارتقای وجه عمومی آن در زمینۀ دولت الکترونیک اهمیت بسیار دارد. روشها: در این پژوهش پس از مرور ادبیات موجود در زمینۀ خدمات الکترونیکی و بررسی مدلهای مختلف برای سنجش کیفیت خدمات الکترونیکی، مدل ایکوال انتخاب و بر اساس آن، فرضیات پژوهش مطرح شده است. جامعۀ آماری شامل تمام افرادی است که حداقل یکمرتبه از خدمات وبسایت استفاده کردهاند که با استفاده از فرمول کوکران حجم نمونه، 384 نفر تعیین گردید. پس از جمعآوری دادهها از طریق پرسشنامه، ابتدا بهوسیلۀ آزمون کولموگرف – اسمیرنوف (K-S) اطمینان از طبیعیبودن دادهها حاصل گردید و سپس برای اثبات فرضیات از آزمون T همبسته استفاده شد. یافتهها: پس از جمعآوری دادهها و تحلیل آنها مشاهده میشود کاربران از مجموع 22 معیار، تعداد 10 معیار سهولت یادگیری، ارتباط شفاف، سهولت بهکارگیری، دقیقبودن، قابلیت اتکا، بهنگامبودن، مرتبطبودن، سهولت در فهم، امنیت عملیات و امنیت اطلاعات را جزو ویژگیهای مطلوب قلمداد کردهاند و این بدین معناست که مشتریان از کیفیت عرضۀ این 10 معیار خدمات الکترونیکی رضایت داشتهاند. در 12 معیار دیگر، تفاوت منفی بین عملکرد کنونی و انتظارات مشتریان وجود دارد که بیانگر عدم رضایت مشتریان از کیفیت عرضۀ این معیارها است. نتیجهگیری: نتایج پژوهش نشان میدهد کاربران درمجموع ابعاد سهگانۀ مدل، از بُعد کیفیت اطلاعات ارائهشده رضایت داشتهاند؛ درحالیکه نسبت به ابعاد قابلیت استفاده و تعامل خدمات وبسایت ناراضی بودهاند. همچنین موقعیت کنونی کیفیت خدمات الکترونیکی وبسایت راهور که از طریق مدل ایکوال موردارزیابی قرار گرفت، در کل بیانگر عدم رضایت کاربران از کیفیت خدمات الکترونیکی عرضهشده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Measuring the quality of electronic service in traffic police
چکیده انگلیسی مقاله
The present study aims to assess the quality of electronic services traffic police through the website "Rahvar 120" is offered. Examine this issue in terms of the organization to achieve better performance and higher quality in the provision of electronic services and the promotion of public funds in the field of e-government is very important. Therefore, in this study, after reviewing the existing literature in the field of electronic services and searching different models for electronic service quality evaluation, selected e-quale model and based on the assumptions of the e-quale model been proposed. The population includes all people who have used at least once a Website service and using of Cochran formula sample size of 384 was determined. The data from the questionnaire, using Kolmogorov - Smirnov (K-S) test ensure the normality of the data was obtained and paired T-test was used to verify the hypothesis. The results show that users in total dimensions of the model, the quality of the information provided consent when compared to the dimensions of usability and interaction of Website services have been satisfied.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمدرضا بهبودی |
عباس رحیمی نسب |
مجید نامداری |
نشانی اینترنتی
http://tale.jrl.police.ir/article_18807_1bb4f8fa84e06433f14f14b68a326907.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/833/article-833-1640711.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات