|
راهور، جلد ۱۳۹۷، شماره ۴۲، صفحات ۱۵۷-۱۸۵
|
|
|
عنوان فارسی |
اثربخشی راهبردهای فنی بر آرامسازی ترافیک شهری و برونشهری |
|
چکیده فارسی مقاله |
امروزه مدیریت سرعت برای دستیابی به ایمنی، مشکل اصلی برای بیشتر کشورهای دنیا محسوب میشود. یکی از مؤثرترین روشهای مدیریت سرعت در سطح دنیا، استفاده از ابزارهای آرامسازی ترافیک است. آرامسازی ترافیک، مجموعۀ راهکارهایی بهمنظور کاهش سرعت و حجم ترافیک است و به دو روش مهندسی (فیزیکی) و غیرمهندسی (ادراکی) انجام میگیرد که مسلّماً دارای میزان تأثیرگذاری متفاوتی هستند. هدف از انجام تحقیق جاری، اولویتبندی انواع راهبردها، راهکارها و اقدامات آرامسازی ترافیک بر اساس سطح تأثیرگذاری است. با این رویکرد، گزینههای موجود با استفاده از روش فرایند تحلیل سلسلهمراتبی، اولویتبندی گردیدهاند که این امر با طراحی و توزیع پرسشنامه در میان بیش از 50 کارشناس، استفاده از تحلیل زوجی با استفاده از نرمافزار EXPERT CHOICE انجام گردیده است. نتایج نشان میدهد که سرعتکاه و خطکشیهای طولی با امتیاز 32/12 و 3/10 درصد بهعنوان اثربخشترین اقدامات و مسدودکنندههای فیزیکی، قطری و جزایر برآمده در امتداد تقاطع با 64/2، 47/2 و 64/1 درصد بهعنوان کماثرترین اقدامات آرامسازی ترافیک محسوب میگردند |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
Effectiveness of technical strategies on urban and suburban traffic relaxation |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Today, speed management to achieve safety is a major problem for most countries in the world. One of the most effective methods of speed management in the world is the use of traffic relaxation tools. Traffic relaxation is a set of strategies for reducing the speed and volume of traffic, and they are carried out in two ways of engineering (physical) and non- engineering (perceptual)), which, of course, have different levels of influence. The purpose of current research is to prioritize the various strategies, strategies and measures of traffic relaxation based on the impact level. With this approach, existing options have been prioritized using the hierarchical analysis process method. This is done by designing and distributing a questionnaire among more than 50 experts using paired analysis using EXPERT CHOICE software. The results show that strain speedand longitudinal lines with a score of 12.26% and 10.3% are the most effective measures and physical blockers, diameter and islands rising along the intersection with 2.64%, 2.47% And 64.1% are considered the least effective traffic relaxation measures |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
شهاب حسن پور |
شهریار افندی زاده |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://tale.jrl.police.ir/article_18822_af71d84e53dbfc87b4936f7c4b02d57e.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/833/article-833-1640702.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|