این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 4 دی 1404
راهور
، جلد ۱۳۹۷، شماره ۴۲، صفحات ۹-۳۷
عنوان فارسی
آنالیز اثر طرح هندسی میدان در خصوصیات عملکردی آن با استفاده از نرمافزار شبیهساز ترافیکی ایمسان
چکیده فارسی مقاله
محققان، طرحهای هندسی مختلفی برای میدانها معرفی کردند. تاکنون در ایران باوجود بهرهبرداری بالا از میدان، مطالعات دقیقی در موضوع بررسی و مقایسۀ رفتار آن صورت نگرفته است. در این مطالعه، مقادیر شاخصهای ترافیکی زمان تأخیر، سرعت و ظرفیت حاصل از شبیهسازی ترافیکی Aimsun موردبررسی و مقایسه قرار گرفت. در شبیهسازی انجامشده، 7 حالت حرکت گردشی و برخی از مشخصات هندسی از قبیل تعداد خطوط ورود به میدان، تعداد خطوط دور میدان، زاویۀ شاخه (راستای خیابان) و قطر جزیرۀ مرکزی متغیر و برخی دیگر از قبیل عرض خط، شعاع ورودی به میدان، سرعت ورودی به میدان و سرعت دور میدان ثابت در نظر گرفته شده است. بر اساس نتایج این مطالعه، با افزایش تعداد خط خیابان (وقتیکه زاویۀ شاخه 50 درجه، تعداد خط میدان سهخطه و تعداد خط خیابان از 1 خط به 2 خط افزایش مییابد)، تأخیر حدود 50 درصد افزایش و سرعت حدود 30 درصد کاهش مییابد. با افزایش تعداد خط میدان (وقتی که زاویۀ شاخه 70 درجه، قطر جزیره 100 متر، تعداد خط خیابان دوخطه و تعداد خط میدان از 2 خط به 3 خط افزایش مییابد)، تأخیر 12 درصد کاهش و سرعت حدود 10 درصد افزایش مییابد. با افزایش قطر (وقتی که زاویۀ شاخه 90 درجه، تعداد خط خیابان دوخطه و تعداد خط میدان سهخطه باشد)، حالات گردشی که گردشبهراست آنها بیشتر است، تأخیر 28 درصد کاهش و سرعت 16 درصد افزایش مییابد؛ و حالاتی که گردشبهچپ آنها بیشتر است، تأخیر 36 درصد کاهش و سرعت 23 درصد افزایش مییابد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
میدان دوخطه، میدان سهخطه، زاویۀ شاخه، زمان تأخیر، ظرفیت،
عنوان انگلیسی
Analysis of the Effect of Square Geometry design on its Functional Characteristics Using the Aimsun Traffic Simulator Software
چکیده انگلیسی مقاله
The researchers introduced various geometric designs for the fields. So far in Iran, despite the high exploitation of the field, precise studies have not been conducted on the subject of the study and comparison of its behavior. In this study, the values of time-delay traffic indicators, velocity and capacity of Aimsun traffic simulation were studied and compared. In the simulation done, there are seven cycling modes and some geometric characteristics such as the number of lines entering the field, Number of lines around the field, the angle of the branch (along the street), and the diameter of the central island of variable, and some other; line width, input radius to the field, the input speed to the field and the speed round the field are considered constant. Based on the results of this study, by increasing the number of street line (when the angle of the branch is 50 degrees, the number of line of the field is 3-line and the number of street line increases from 1 line to 2 lines), the delay increases by about 50 percent and the speed decreases by about 30 percent or by increasing the number of field line (when the angle of the branch is 70 degrees, the island diameter is 100 meters, the number of the street line of the 2- line and the number of field line increases from 2 lines to 3 lines), the delay will decrease by 12 percent and the speed will increase by about 10 percent. As the diameters increase (when the angle of the branch is 90 degrees, the number of the street line is 2-line and the number of the field line is 3-line), circulating situations that is more turning to right, the delay will decrease by 28 percent and the speed will increase by 16 percent and situations that is more turning to left, the delay will decrease by 36 percent and the speed will increase by 23 percent
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
علی عبدی |
استادیار دانشگاه بین المللی امام خمینی
علی مهدوی کوچکسرایی |
نشانی اینترنتی
http://tale.jrl.police.ir/article_18817_d769718c8696bf892eca26d30b4f08ef.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/833/article-833-1640697.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات