این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
دانش انتظامی
، جلد ۱۳۹۵، شماره ۷۱، صفحات ۱-۲۶
عنوان فارسی
سنجش موفقیت پلیس در تحقق استانداردهای کیفیت خدمات براساس الگوی سروکوال (مورد مطالعه: شهر قم در سال ۱۳۹۴)
چکیده فارسی مقاله
زمینه و هدف: تغییرهای پدیدآمده در دهههای اخیر، ازجمله تقاضاهای جدید برای کیفیت خدمات، پاسخگویی سریعی را از سازمانها میطلبد. در این راستا، بهبــود مستمر کیفیت، یکی از برنامههای راهبردی سازمانهای تولیدی و خدماتی است که از آن طریق میتوانند به هدفشان برسند. پلیس نیز بهعنوان رکن اساسی جامعه در تأمین امنیت، از این تغییرها درامان نمانده و مأموریت مهم این سازمان، بهبود کیفیت خدمات را که برای غالب سازمانها یک هدف واسطهای است، برای آن به اصلیترین هدف تبدیل کرده است. این پژوهش قصد دارد موفقیت پلیس را درتحقق استانداردهای کیفیت خدمات در شهر قم، ارزیابی کند. روش: پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه اجرا، پیمایشی- میدانی است. جامعه آماری پژوهش، شهروندان مراجعهکننده به مراکز خدماتی پلیس در شهر قم هستند که با توجه به نامحدودبودن جامعه، براساس جدول کرجسی و مورگان، تعداد نمونه 384 نفر تعیین و نمونهگیری بهروش خوشهای متناسب، در مراکز منتخب خدمات پلیس شهر قم انجام شد. برای جمعآوری دادهها، از پرسشنامه روا و پایا (آلفای 89/0) استفاده و دادهها با بهکارگیری نرمافزارهای EQS و SPSS و آزمونهای آماری کولموگروف اسمیرنوف و تی نمونه اول تحلیل شد. یافتهها و نتایج: یافتهها نشانداد که پلیس شهر قم در جلب رضایت مراجعان، بهترتیب در ابعاد پنجگانه: اعتماد به درستی خدمات، پاسخدهی، اطمینانبخشی، استانداردهای ظاهری و همدردی با مراجعان، تاحدودی موفق است؛ بنابراین تکیه بر اعتماد مردم به صحت خدمات و پاسخگویی پلیس در شهر قم، میتواند بهعنوان نقطه قوت و امتیازی مهم برای این سازمان تلقی شده و تلاش برای بهبود کیفیت خدمات در سایر ابعاد را تسهیل کند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
کیفیت خدمات،رضایتمندی،پلیس،ارباب رجوع،الگوی سروکوال،
عنوان انگلیسی
Assessing Police Success in Achieving the Quality Standards of Services Based on SERVQUAL Model
چکیده انگلیسی مقاله
Background and objectives: The emerged changes in recent decades, including new demands for quality of service, demand rapid response from organizations. In this regard, continuous quality improvement is one of the strategic plans of manufacturing and service organizations through which they can reach their goals. Police, as a fundamental unit of society in providing security, were not spared from these changes and the important mission of the organization, that is improving service quality, which is an intermediate objective for most organizations has become the main target. This study aims to evaluate police success in achieving the quality standards of services in the city of Qom. Methodology: In terms of its objectives, the present study is of an applied research type and in terms of methodology it is of a field study and a survey research type. The statistical population of the study included the citizens referring to Police Service Centers in Qom. With respect to infiniteness of the community, the sample size was determined as 384 members using Krejcie and Morgan table, and sampling was conducted in cluster sampling method in selected police service centers in Qom city. To collect the data, a valid and reliable questionnaire (α=.89) was employed. The data were analyzed using SPSS and EQS software and Kolmogorov-Smirnov and one-sample t-test. Findings and results: The findings indicated that police were partly successful in satisfying the clients in Qom in five dimensions, respectively: confidence in the integrity of services, responsiveness, assurance, appearance standards, and empathy with clients. So relying on public confidence in the integrity and accountability of police services in the city of Qom can be viewed as strengths and important points for the organization and facilitate efforts to improve service quality in other aspects.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
ناهید سادات حسینی |
هیئت علمی دانشگاه علوم انتظامی امین
صدیقه سادات هاشمی |
هیئت علمی دانشگاه علوم انتظامی امین
نشانی اینترنتی
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات