|
توسعه مدیریت منابع انسانی و پشتیبانی، جلد ۱۳۹۱، شماره ۲۵، صفحات ۵۹-۷۸
|
|
|
عنوان فارسی |
همسوسازی فرهنگ یادگیرنده و یادگیری سازمانی، عاملی اثربخش در بهبود عملکرد نیروی انتظامی |
|
چکیده فارسی مقاله |
نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در ساختار نظامی -راهبردی نیروهای مسلح یک سازمان مهم به حساب می آید و نتایج عملکرد آن نقش حیاتی در حفاظت از منافع امنیت ملی، تمامیت ارضی و استقلال کشور دارد. به لحاظ اهمیت و حساسیت این مأموریت، نیروی انتظامی باید هوشمندانه تحولات محیطی و فناوری های نوین را پیگیری نموده و بر میزان یادگیری و توانایی علمی و عملی خود بیفزاید. کسب فناوری و دانش نوین در صورتی که بدون توجه به فرهنگ سازمانی و الزامات آن انجام پذیرد، پاسخگوی نیازهای سازمان، برای یادگیری چگونه مواجه شدن با شرایط جدید نمی باشد؛ بنابراین همسویی یادگیری ها با فرهنگ سازمان، می تواند به عنوان یکی از اولویت های اصلی نیروی انتظامی مطرح شود. این مهم از یک سو نیازمند شناسایی عواملی است که یادگیری ها را تسهیل می کنند و از سوی دیگر استقرار و بهره گیری از عوامل مذکور با اداره مؤثر آنها انجام می پذیرد. این مقاله از بین عوامل مختلف اثرگذار بر یادگیری های سازمانی، به یکی از مهم ترین آنها یعنی فرهنگ یادگیرنده می پردازد و نقش آن را در توسعه یادگیری ها تبیین می کند. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
Alignment of the Culture of Learner and Organizational Learning An Effective Factor in Improving Police Performance |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
I.R.I Police is an important organization in the military-strategic structure of armed forces and its performance results have a vital role in protecting the interests of national security, territorial integrity and independency of the country. Due to the importance and sensitivity of this mission, the police must pursue smart environmental changes and new technologies and increase their practical skills and the learning rate. Acquiring the new knowledge and technology without paying attention to organizational codes and its requirements would not meet the needs of the organization for learning the confrontation technics in new situations. Therefore, learning alignment with codes of the organization can be considered as one of the top priorities of the police. In one hand, it requires the identification of the factors that facilitate learning and, on the other hand, establishing and employing the mentioned factors are done through the effective management of them. This article addresses one of the most important affecting factors on organizational learning among different factors and that is the culture of learner and describes its role in learning development. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
سعید هداوند |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://harold.jrl.police.ir/article_12083_b3d865fb64e5abc2277b1e99ca0ec4bf.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/735/article-735-1640278.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|