توسعه مدیریت منابع انسانی و پشتیبانی، جلد ۱۳۹۲، شماره ۲۹، صفحات ۵۵-۷۰

عنوان فارسی مطالعه و احصای عوامل مؤثر در ایجاد اقساط معوق بانک قوامین (مورد مطالعه: بانک قوامین استان کرمانشاه)
چکیده فارسی مقاله نظام بانکی کشور در سال های اخیر با رشد چشم گیر نرخ مطالبه های سررسید گذشته و معوق ناشی از عدم بازپرداخت اقساط تسهیلات پرداختی به مشتریان مواجه بوده است. این موضوع باتوجه به جمعیت جوا ن کشور و لزوم برگشت سریع منابع مصرفی به منظور اعطای تسهیلات جدید از اهمیت زیادی برخوردار است. این تحقیق با جهت گیری کاربردی و با هدف تبیین وتوصیف عوامل مؤثر در ایجاد اقساط معوق بانک قوامین دراستان کرمانشاه صورت گرفته است. از روش تحقیق کیفی و توصیفی بهره بر ده که ابزار جمع آوری اطلاعات کتابخانه ای، اینترنتی و مصاحبه با کارشناسان و خبرگان حوزه مربوطه بوده است. یافته ها ی تحقیق نشان می دهند عدم واپایش و نظارت کافی ، عدم اخذ تضمین لازم وضامن معتبر و نرخ بالای تسهیلات پرداختی به مشتریان در ایجاد اقساط معوق بانک قوامین استان کرمانشاه مؤثر است . که در پایان محققان ضمن نتیجه گیری لازم پیشنهادهای افزایش واپایش در هریک از مراحل نظارت (قبل از پرداخت تسهیلات، در حین پرداخت تسهیلات، پس از پرداخت تسهیلات ) به صورت حضوری یا غیر حضوری ، بررسی شخصیت متقاضی، نظارت بر اجرای طرح ها ی درخواست کننده وام و درخصوص قبول تعهد نامه(گواهی ضمانت) ادارات مبنی برانسداد یا کسر از حقوق کارمندان را ارائه کرده اند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله بانک، تسهیلات، مطالبات معوق، مشتریان، اقساط،

عنوان انگلیسی A Study of Effective Factors on Creating Delayed Installments of Ghavamin Bank
چکیده انگلیسی مقاله In the last few years the banking system of the country has faced outstanding growth of the rate of delayed usance claims due to the lack of reimbursement of paid facilities installments to customers. This issue is very crucial regarding the youth population and the necessity of returning consuming resources in order to give new facilities. This practical research has been carried out with the aim of describing and clarifying effective factors on creating pending installment of Ghavamin bank in Kermanshah. The method is qualitative-descriptive and the information has been collected by internet, library and interviewing with experts. The findings indicate that lack of control and supervision, not receiving valid guaranty and high rate of paid facilities to customers affect creating pending installments of Ghavamin bank of Kermanshah. At the end, in addition to conclusion, recommendations for increasing control in each level of supervision (before paying the facilities, while paying facilities, after paying facilities), considering the applicant, supervising plans of demanding loan execution and in case of accepting the letter of guaranty of offices based on blocking or deducting the salaries of employees
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله facilities, pending claims, Customers, installments

نویسندگان مقاله علی رستگار |


ارسلان خانجانی |


بهروز پور ولی |



نشانی اینترنتی http://harold.jrl.police.ir/article_12068_2bb1f411d7b54d416316b2c467a15c14.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/735/article-735-1640249.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات