|
بصیرت و تربیت اسلامی، جلد ۱۳۸۴، شماره ۴، صفحات ۱۷۱-۱۸۳
|
|
|
عنوان فارسی |
رویکرد ها و الگوهای ارزشیابی آموزشی در سازمانهای غیر آموزشی |
|
چکیده فارسی مقاله |
ارزشیابی آموزشی در چرخه برنامه ریزی، اجرا و ارزشیابی دوره ها و برنامه های آموزشی کارکنان اهمیت بسیاری به لحاظ شناسایی ضعفها، قوتها و بازخورد در خصوص اثربخشی دوره ها و برنامه های مذکور دارد. اما علیرغم اهمیت فراوان، به این فرایند بسیار سهل انگارانه نگریسته شده و بعضاً به هیچ عنوان اجرا نمی شود ویا در صورت اجرا هم تنها ارزشیابی میزان رضایت شرکت کنندگان و یادگیری مورد انتظار مد نظر قرار می گیرد. این در حالی است که ارزشیابی آموزشی در سازمانهای غیر آموزشی برخلاف سازمانهای آموزشی سطوح بالاتری را جهت بررسی و قضاوت نیاز دارد. در این گونه سازمانها ارزشیابی تغییر رفتار کارمند، تأثیر آموزشی بر شغل و میزان سود و سرمایه عایده شده، سطوح بالاتری هستند که ارزشیابی آموزشی بدون در نظر گرفتن آنها نمی تواند کامل شود. رویکردها و مدلهای ارائه شده در این حوزه می توانند به عنوان رهنمودی برای سازمانهای متحول و یادگیرنده امروزی باشند. این رویکردها و مدلها به امر ارزشیابی آموزشی بسیار جامع می نگرند و هدف این مقاله بررسی این رویکردها جهت آشنایی مراحل و نحوه کاربرد آنها می باشد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
ارزشیابی، ارزشیابی آموزشی، رویکرد، |
|
عنوان انگلیسی |
10 |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
10 |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
10 |
|
نویسندگان مقاله |
حسن رضا زین آبادی |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://init.jrl.police.ir/article_10312_0c0124ef05e5ef0552356a621d3083cd.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/652/article-652-1639887.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|