بصیرت و تربیت اسلامی، جلد ۱۳۸۴، شماره ۴، صفحات ۱۷۱-۱۸۳

عنوان فارسی رویکرد ها و الگوهای ارزشیابی آموزشی در سازمانهای غیر آموزشی
چکیده فارسی مقاله ارزشیابی آموزشی در چرخه برنامه ریزی، اجرا و ارزشیابی دوره ها و برنامه های آموزشی کارکنان اهمیت بسیاری به لحاظ شناسایی ضعفها، قوتها و بازخورد در خصوص اثربخشی دوره ها و برنامه های مذکور دارد. اما علیرغم اهمیت فراوان، به این فرایند بسیار سهل انگارانه نگریسته شده و بعضاً به هیچ عنوان اجرا نمی شود ویا در صورت اجرا هم تنها ارزشیابی میزان رضایت شرکت کنندگان و یادگیری مورد انتظار مد نظر قرار می گیرد. این در حالی است که ارزشیابی آموزشی در سازمانهای غیر آموزشی برخلاف سازمانهای آموزشی سطوح بالاتری را جهت بررسی و قضاوت نیاز دارد. در این گونه سازمانها ارزشیابی تغییر رفتار کارمند، تأثیر آموزشی بر شغل و میزان سود و سرمایه عایده شده، سطوح بالاتری هستند که ارزشیابی آموزشی بدون در نظر گرفتن آنها نمی تواند کامل شود. رویکردها و مدلهای ارائه شده در این حوزه می توانند به عنوان رهنمودی برای سازمانهای متحول و یادگیرنده امروزی باشند. این رویکردها و مدلها به امر ارزشیابی آموزشی بسیار جامع می نگرند و هدف این مقاله بررسی این رویکردها جهت آشنایی مراحل و نحوه کاربرد آنها می باشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله ارزشیابی، ارزشیابی آموزشی، رویکرد،

عنوان انگلیسی 10
چکیده انگلیسی مقاله 10
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله 10

نویسندگان مقاله حسن رضا زین آبادی |



نشانی اینترنتی http://init.jrl.police.ir/article_10312_0c0124ef05e5ef0552356a621d3083cd.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/652/article-652-1639887.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات