|
بصیرت و تربیت اسلامی، جلد ۱۳۹۶، شماره ۴۳، صفحات ۱۱۱-۱۳۰
|
|
|
عنوان فارسی |
تحلیل محتوای برنامههای شبکههای ماهوارهای فارسیزبان پیرامون موضوع انتخابات ریاست جمهوری سال(مطالعه موردی سایت و شبکه بیبیسی فارسی) ۱۳۹۶ |
|
چکیده فارسی مقاله |
زمینه و هدف: با توجه به عمق تأثیرگذاری رسانهها بر افکار عمومی بهویژه در مورد اتفاقات اجتماعی و سیاسی مانند انتخابات و همچنین تلاش گسترده رسانههای خارجی برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی کشورمان در زمان انتخابات، پژوهش حاضر در پی شناخت نحوه پرداخت رسانه فارسی بیبیسی به موضوع انتخابات ریاست جمهوری سال 1396 است. روش تحقیق: این پژوهش با استفاده از روش تحلیل محتوای کیفی محتوای اخبار شبکه تلویزیونی بیبیسی فارسی و سایت این شبکه بررسی کرده است و تعداد 30 خبر و تحلیل تلویزیونی و 60 خبر و تحلیل از وبسایت را با روش نمونهگیری هدفمند انتخاب و موردبررسی و تحلیل قرار داده است. یافتههای تحقیق: نتایج نشاندهنده آن است که بیبیسی فارسی در تلاش برای ایجاد و تثبیت دوقطبی خودساخته حول محور ولایت است. این رسانه با تسری این دوقطبی به نامزدهای ریاست جمهوری و بازنمایی منفی ولایتفقیه، ضمن «دیگریسازی» از چهره نظام جمهوری اسلامی و رهبری انقلاب، نامزدهایی را که متصل به جریان انقلاب میداند، در تقابل با منافع مردم بازنمایی نموده است. از سوی دیگر، درصدد آن بوده است تا با بازنمایی مثبت از نامزد نزدیکتر به لیبرالیسم و اندیشه غربی، وی را بهعنوان «خودی» معرفی نماید. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
انتخابات ریاست جمهوری، بیبیسی فارسی، رسانه، خبر تلویزیونی، |
|
عنوان انگلیسی |
ffffffff |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
ffffffffffffff |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
fffffffffffffffffffff |
|
نویسندگان مقاله |
محمد میرزایی |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://init.jrl.police.ir/article_18768_0ee5b3dc5180c3c80b082d2e4cef5700.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/652/article-652-1639677.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|