کارآگاه، جلد ۱۳۹۰، شماره ۱۵، صفحات ۱۵۸-۱۷۱

عنوان فارسی آموزش با معلم در اختلاط خبره ها با استفاده از خوشه بندی فازی در بازشناسی چهره
چکیده فارسی مقاله اختلاط خبره یکی از پرکاربردترین معماری ها در ترکیب خبره هاست. دراین ساختار
فضای مسئله به صورت پویا بین تعدادی از خبره ها بخش بندی می شود و در نهایت با ترکیب
خروجی های هر خبره، جواب نهایی به دست می آید. در این مقاله برای حل مسئله باز شناسی
چهره، با اعمال روش خوشه بندی فازی بر روی چهره های مجموعه آموزش، علاوه بر سعی
در نزدیک شدن به تعداد بهینه خبره ها، الگویی برای اعمال روش آموزش با معلم -در هدایت
بخش بندی پویا توسط اختلاط خبره ها- ارایه شده است. نتایج به دست آمده نشان می دهد
با به کارگیری این الگو می توان با استفاده ترکیب تعدادی خبره با پیچیدگی پایین به نرخ
بازشناسی بالاتری دست یافت.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله آموزش با معلم، اختلاط خبره ها، بازشناسی چهره، خوشه بندی فازی،

عنوان انگلیسی آموزش با معلم در اختلاط خبره ها با استفاده از خوشه بندی فازی در بازشناسی چهره
چکیده انگلیسی مقاله اختلاط خبره یکی از پرکاربردترین معماری ها در ترکیب خبره هاست. دراین ساختار
فضای مسئله به صورت پویا بین تعدادی از خبره ها بخش بندی می شود و در نهایت با ترکیب
خروجی های هر خبره، جواب نهایی به دست می آید. در این مقاله برای حل مسئله باز شناسی
چهره، با اعمال روش خوشه بندی فازی بر روی چهره های مجموعه آموزش، علاوه بر سعی
در نزدیک شدن به تعداد بهینه خبره ها، الگویی برای اعمال روش آموزش با معلم -در هدایت
بخش بندی پویا توسط اختلاط خبره ها- ارایه شده است. نتایج به دست آمده نشان می دهد
با به کارگیری این الگو می توان با استفاده ترکیب تعدادی خبره با پیچیدگی پایین به نرخ
بازشناسی بالاتری دست یافت.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله آموزش با معلم, اختلاط خبره ها, بازشناسی چهره, خوشه بندی فازی

نویسندگان مقاله سلمان خالقیان |


محمدرضا میریانی |



نشانی اینترنتی http://det.jrl.police.ir/article_10527_f8030f7853d1b5b381fe34f92d743914.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1518/article-1518-1638296.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات